בש"ס מגיבים לחוק

"אל תטיפו לנו מה טובת הבנות הספרדיות"

לאחר שהרשת סערה, מאי הרצון בש"ס לתמוך בהצעת החוק שתמנע תקצוב מסמינר שיפלה בנות ספרדיות, בכיר בש"ס מגיב ואומר: "שלא יטיפו לנו מה היא טובת הבנות הספרדיות" (חדשות)

בנות חרדיות. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה אתמול (ראשון), בקריאה טרומית, הצעת חוק של ח"כ מימינה - שתעצור תקציבים למוסדות חינוך שיפלו תלמידים על רקע עדתי. הצעת החוק נועדה בעיקר בכדי להילחם באפליית הבנות הספרדיות בסמינרים.

ברשתות החברתיות תקפו את סיעת ש"ס, שהחליטה לא לתמוך בחוק - ולא בפעם הראשונה. כעת, חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס, מגיב לטענות.

לדברי ח"כ מרגי: "אפליית הבנות, דגל המאבק של תנועת ש"ס. בשליחותה, ביקשתי לחוקק את החוק בכהונתי כיו"ר ועדת החינוך, ואז משרד החינוך התנגד בטענה שחוק זכויות התלמיד אוסר אפלייה".

"אין זכות לממשלה הזאת", הוסיף מרגי, "שלא החמיצה שום הזדמנות לפגוע בילדי החרדים ובציבור החרדי, להתכסות בעלה תאנה מזוייף כי ערוותה גדולה מאוד".

"בטח לא חבר כנסת כלפון שהוא וחבריו התכחשו לכל דבר שהאמינו בו בעבר לטובת שררה וכסאות יטיפו לנו מה היא טובת הבנות הספרדיות", עקץ מרגי את יוזם החוק.

יצוין, כי לפני כחמש שנים, עת ישבה ש"ס בקואליציה, העלה ח"כ מאיר כהן מ'יש עתיד' הצעת חוק דומה לזו של ח"כ כלפון, אך הצעת החוק נפלה בין היתר בשל התנגדות ש"ס להצעה שהגיעה מספסלי האופוזיציה. ח"כ דאז יגאל גואטה הצביע נגד והתבטא: "אני מתבייש ומצביע נגד".

ח"כ יום טוב כלפון - יוזם החוק, אמר בשיחה עם 'כיכר השבת': "לא ייתכן שבשנת 2022 מוסדות חינוך ימשיכו להפלות תלמידים ותלמידות רק בגלל מוצאם העדתי. בגלל שילדה נולדה למשפחה ספרדית היא פחות חכמה או מוכשרת משכנתה האשכנזית? בגלל שהשם של ילד הוא בוזגלו או כלפון הוא יהיה תלמיד פחות טוב מילד ממשפחת רוזנברג או רוזנשטיין? מוסד חינוכי שימנע קבלה ללימודים לתלמידים בגלל מוצאם העדתי לא יקבל תקצוב מהמדינה. הגיע הזמן לשים לזה סוף!".

בפתח דברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "הצעת חוק זו נועדה למנוע, בין היתר, את המצב שאין להעלותו על הדעת שבו קיימים בתי ספר בישראל שאינם מוכנים לרשום תלמידים ותלמידות לבית ספרם בגלל מוצאם העדתי".

"בהצעת החוק מוצע "לקבוע כי מוסד חינוך אשר עובר על איסור הפליה, ובין היתר אינו מקבל תלמידים בשעריו בשל מוצאם העדתי, לא יקבל תקצוב מהמדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר