"טרור גרעיני"

בעקבות הפגזה: אש פרצה במתקן הגרעין הגדול באירופה

הרוסים ירו לעבר תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה ובמקום פרצו להבות מסוכנות. כוחות הכיבוי האוקראינים שניסו להגיע למקום טענו כי הרוסים ירו עליהם ומנעו מהם לכבות את הלהבות (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' באדר ב' תשפ"ב | 04.03.22
(צילום: לפי סעיף 27 א)

על פי הדיווחים מאוקראינה, בעקבות הפגזה רוסית, אש פרצה הלילה (שישי) בתחנת הכוח זפוריז'יה, תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה. לאחר שעות של להבות מסוכנות האש כובתה, בטרם אירע אסון כבד. מאוחר יותר דווח כי התחנה נכבשה בידי הרוסים.

הנשיא זלנסקי האשים את הרוסים בסרטון שפרסם ב"טרור גרעיני" ואמר "אנחנו מפנים את תשומת ליבם של כולם לעובדה שאף מדינה, למעט רוסיה, אי פעם ירתה לעבר תחנות כוח גרעיניות. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של האנושות", טען זלנסקי. "המדינה הטרוריסטית הזו מנסה לשחזר את הטרור הגרעיני. אם יהיה פיצוץ - זה הסוף של כולם, הסוף של אירופה. רק פעולה בהולה של אירופה תוכל לעצור את החיילים הרוסים. אל תאפשרו את המוות של אירופה בגלל קטסטרופה בתחנת כוח גרעינית".

למרבה המזל, הלהבת פרצו במבנה הסמוך לתחנת הכוח עצמה לאחר שנפגע מהירי הרוסי והתחנה עצמה על ששת הכורים הגרעיניים שבה לא נפגעה. כוחות הכיבוי האוקראינים שניסו להגיע למקום טענו כי הכוחות הרוסיים ירו עליהם ומנעו מהם להגיע לשם ולכבות את האש.

"כתוצאה מהפגזה מתמשכת של האויב על בניינים ויחידות בתחנת הכוח הגדולה באירופה, מתקן הגרעין זפוריז'יה עולה באש. זו סכנה לביטחון העולם", אמר ראש העיר אנרגודר, הסמוכה לתחנת הכוח אליה הרוסים מנסים להיכנס בימים האחרונים כדי להשתלט עליה ועל תחנת הכוח הסמוכה אליה האחראית לכרבע מאספקת החשמל באוקראינה.

שר החוץ האוקראיני דימטרו קולבה הזהיר בחשבון הטוויטר שלו כי אם יתרחש פיצוץ במתקן - התוצאה תהיה חמורה פי 10 מזו שהייתה אחרי האסון בצ'רנוביל. "הצבא הרוסי יורה מכל עבר. הרוסים חייבים מיד לעצור את האש, לאפשר לכבאים לגשת וליצור אזור ביטחון", הוא הוסיף.

בידי אוקראינה 15 כורים גרעיניים ואם ייגרם להם נזק יהיה זה אסון גרעיני בדומה לאירוע הקשה שהיה בכור בטשרנוביל בשנת 1986.

נשיא אוקראינה שוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ועם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שקרא לכנס את מועצת הביטחון של האו"ם והאשים את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפעולות חסרות זהירות שמסכנות את ביטחונה של אירופה כולה. על פי עיתון הטיימס, הרוסים ניסו במהלך השבוע האחרון לחסל את זלנסקי 3 פעמים.

כוחות צבא רוסיה נכנסו בצהרי יום שישי, לעיר מיקולאייב הסמוכה לאודסה. ‏בעיר חיים כמעט חצי מיליון תושבים.
‏בחרסון שנכבשה אתמול, השתלט הצבא הרוסי גם על הטלויזיה ומשדר ערוצי תעמולה רוסיים ומתכנן מפגן תמיכה ברוסיה בעיר.

אמש דיווחו שירותי החירום האוקראיניים כי לפחות 33 בני אדם נהרגו בהפצצות שביצע חיל האוויר הרוסי באזור צ'רנייב שבצפון המדינה. הרשויות בצ'רנייב טענו כי באזור שהותקף אין מטרות צבאיות, אלא רק בתי ספר, גני ילדים ובתי חולים. פעולות החילוץ עדיין נמשכות, ויש חשש שיתברר כי מספר ההרוגים האמיתי גבוה בהרבה.

הרוסים תוקפים גם את הערים מריופול וחרקוב והעיר חרסון עליה הרוסים הצליחו כבר להשתלט אתמול.

הכלכלה הרוסית מתחילה להתמודד עם הסנקציות הקשות במלוא עוזן, על פי הדיווחים ברוסיה, לפחות עד יום רביעי הבורסה ברוסיה לא תפעל, בין היתר לאחר שנקבעה על ידי הבנק המרכזי עמלה מטורפת של 30% לרכישת מטבעות חוץ בניסיון למנוע מהאזרחים להמיר את כספם מחשש לקריסת הרובל.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר