היום ה-32 לפלישה

רוסיה תקועה או במסע כיבוש?; העדכון היומי

32 ימים חלפו מאז הפלישה הרוסית, ונראה כי למרות הדיווחים השונים, רוסיה ממשיכה להפגיז גם במרכז ומערב אוקראינה, ולא רק במזרח • במערב רוסיה מפסידה, מה במזרח? (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: משרד ההגנה הבריטי)

העימות בין רוסיה לאוקראינה רק הולך ומחריף, ובסיקור מיוחד ב'כיכר השבת' נביא לכם את כל העדכונים מהתקדמות הפלישה הרוסית בשטח אוקראינה.

באוקראינה בשבוע האחרון פתחו במתקפות נגד מול רוסיה, מה שגם מביא את אוקראינה להצליח לכבוש מחדש שטחים, וגם, כך על פי הערכות מודיעיניות מהיום (ראשון), רוסיה לא מצליחה להציב מחדש את כוחותיה מחדש בשל האש הקשה מצבא אוקראינה.

למרות כל ההערכות כי רוסיה עומדת להתמקד רק במתקפות באיזור המזרח, רוסיה תקפה במהלך היום בכל רחבי אוקראינה, בין היתר בעיר לבוב שבמערב המדינה, בה נפגע מחסן נפט אוקראיני גדול.

איזור קייב והצפון

כאמור, למרוץ הצהרות הרוסיות כי יתמקדו יותר באיזור המזרח, גם היום ניסו הרוסים להמשיך ולהתקדם לקראת כיתורה של קייב - ללא הצלחה.

המכון הבריטי לחקר מלחמות אומר כי עדיין כוחות גדולים מאוד מרוכזים באיזור קייב, ומנסים כאמור לנסות ולכתר את קייב, ולהטיל עליה מצור כמו במריופול.

על פי המודיעין הבריטי, הכוחות הרוסיים שנמצאים במיקום הקרוב ביותר לקייב נמצאים כ-25 קילומטרים ממרכזה של העיר.

העובדה שאוקראינה ממשיכה לשמור את הרוסים רחוקים מהבירה, שומרים גם את מרכז קייב מירי של טילים - אך פרברי העיר מותקפים.

באיור העיר ברווארי, הנמצאת כ-20 קילומטרים ממרכז קייב הצליחו האוקראינים היום להדוף את צבא רוסיה מלהתקדם.

במזרח קייב, הרוסים לא מצליחים להתקדם, זאת לאחר שנתקעו בניסיון כיבוש של העיר צ'רנייהב. עם זאת, ראש העיר טוען כי העיר כעת מוקפת על ידי הרוסים, אך עדיין תחת שליטה אוקראינית.

איזור הדרום

בניגוד להערכות, הכוחות הרוסים השיגו התקדמות מועטה מאוד ביממה האחרונה בקרבות באיזור הדרום, בייחוד באיזור שטחי הבדלים דונייצק ולוהנסק.

עיקר המטרה הרוסית באזור הדרום היא ליצור חיבור יבשתי בין חצי האי קרים, שנכבש על ידי הרוסים בשנת 2014, לבין שטחי הבדלנים, דונייצק ולוהנסק.

במשך שבועות ארוכים העיר מריופול, שעומדת בדרכם של הרוסים ליצור מסדרון יבשתי, נמצאת תחת מצור כבד, והעיר מסרבת להיכנע לדרישות הרוסיות. הנשיא זלנסקי אמר בשבוע שעבר כי להערכתו בעיר נמצאים כ-100 אלף בני אדם.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי בהמשך השבוע הוא צפוי לשוחח עם נשיא רוסיה פוטין, וינסה לשכנע אותו לפתוח מסדרון הומניטרי גם מאיזור העיר הנצורה.

באיזור דרום מערב, מנסים הרוסים להתקדם ולכבוש גם את עיר הנמל אודסה, נכון לשעה זו ללא הצלחה. מטרת הרוסים לנתק את אוקראינה מגישה לים השחור, אך הרוסים רחוקים מאוד מכיבוש אודסה, שכן הכוחות עדיין תקועים בעיר מזרחית יותר, מיקולאייב.

בעיר מיקולאייב, הרוסים נוחלים הפסדים רבים, וכעת צבא אוקראינה מנסה להדוף אותם עוד יותר מזרחה, להרחיק אותם ממיקולאייב ואודסה לכיוון העיר חרסון הכבושה.

איזור המזרח

באיזור מזרח המדינה, אומרים בצבא הרוסי כי הם מתמקדים ב"כיבוש המחולט שלא שטחי דונייצק ולוהנסק (שטחי הבדלנים צ"ב).

למרות ההפגזות הקשות ברחבי אוקראינה, רוסיה מנסה ככל יכולתה להצליח להתקדם ממחוזות הבדלנים לכיוון חרקיב בצפון ומריופול בדרום.

על פי הנתונים של צבא רוסיה, נכון להערב, שולטים הרוסים ב-93 אחוזים משטחי להונסק, ו-54 אחוזים משטחי דונייצק.

במערב אומרים כי צבא רוסיה שולחים כוחות סיוע ותגבורת לאיזור המזחר בכדי להביא את הצבא הרוסי להישגים ממשיים באיזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר