בכינוס הפוליטי של 'דגל'

הגרב"מ אזרחי עם מסר לגוש: "לא מעניין אותנו מי רה"מ הבא" • צפו

הגרב"מ אזרחי, מי שמסומן כמנהיג הבא של הציבור הליטאי, דיבר אתמול בכינוס 'דגל', במקום הגר"ג אדלשטיין. הגרב"מ נשא נאום פוליטי ושיגר רמזים על תמיכתו בהמשך שימור גוש הימין • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראש הישיבה בכינוס אתמול בבני ברק (צילום: שוקי לרר)

בכינוס שנערך אתמול באולמי כתר הרימון בבני בברק (שלישי) ודווח עליו בהרחבה ב'כיכר השבת', נשא את המשא המרכזי במקומו של המנהיג הרוחני הגאון רבי גרשון אדלשטיין, מי שמסומן כיורשו, ראש ישיבת "עטרת ישראל", הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, שהתייחס למצב הפוליטי ולסוגיית התמיכה החרדית במועמדים ובמפלגות השונות כשהוא משגר רמז עבה על תמיכתו בהמשך שימור גוש הימין

יו"ר "דגל התורה" ח"כ משה גפני הזמין את ראש הישיבה לשאת את המשא המרכזי ואמר "אנו מקדמים בברכה את מרן ראש הישיבה חבר מועצת גדולי התורה הגרב"מ אזרחי שליט"א, שבא לכאן בשליחותו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, שהיה אמור להגיע ונבצר ממנו וביקש שראש הישיבה יגיע במקומו".

בדבריו הדגיש ראש הישיבה, כי את היהדות החרדית לא מעסיקה זהותו של ראש הממשלה אלא "מי יהיה טוב עבור היהדות החרדית האמיתית, היהדות של "דגל התורה"".

על רקע הדיבורים סביב שותפות של המפלגות החרדיות בממשלת שמאל סימן ראש הישיבה את גבולות הגזרה הפוליטיים ואמר כי "מי שיש לו קשר עם הרפורמים מחריבי היהדות, לא יכול להיות לו קשר איתנו בשום צורה ובשום תנאי".

עוד הוסיף ואמר ראש הישיבה, כשהוא מציין את מרן הרב שך: "לאור העובדה כי מפלגת העבודה כוללת ברשימתה רבאיי רפורמי ומפלגת "יש עתיד" אינה מסתירה את קשריה עם אותם ארגונים, אין לנו חלק איתם", אמר ראש הישיבה ובכך סימן באופן ברור את המשך השותפות ההיסטורית של "דגל התורה" עם מפלגות הימין בישראל.

"צריך לשאול כל דבר את גדולי ישראל, טוב כמה פעמים להתייעץ לחינם, כאשר תהיה התייעצות שהיו חייבים להתייעץ, ולכן צריכים לקחת את זה בחשבון ולהילחם בחירוף נפש על כל דבר שבקדושה".

"זכיתי ללוות בבחירות האחרונות את מרן שר התורה זצוק"ל, הייתה התפעלות איך הוא נכנס לבחירות - ממש כמו שיוצא למלחמת קודש, עם הגמרא והוא לא הסיר את העיניים מהגמרא, עוד אני מדבר עמו - והוא בגמרא", סיפר ראש הישיבה בהתרגשות.

כזכור וכפי שדווח אתמול לראשונה ב'כיכר השבת', מנהיגה הרוחני של המפלגה, ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, בן ה-99, לא השתתף בוועידה, למרות התכנון המוקדם שכך יהיה, לאור אשפוזו בימים האחרונים בבית החולים, ממנו שוחרר רק אמש לביתו. ביטאון המפלגה, 'יתד נאמן', דיווח אתמול, כי לאור העובדה שנמנע מהגר"ג אדלשטיין להשתתף פיזית בכינוס, "התבקש מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת 'עטרת ישראל' לשאת מדבריו בדרכי הנהגתו של רשכבה"ג מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל".

ל'כיכר השבת' נודע כי מאחורי הקלעים התנהל מאבק בין אנשיהם של חברי המועצת, בשאלה מי יזכה לשאת את הנאום המרכזי בוועידה, שיועד בתחילה לראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, כד שלבסוף ההכרעה נפלה וראש הישיבה הורה כי הגרב"מ יהיה זה שיישא את הנאום.

ב'דגל התורה' מעריכים כי החשש מפני משבר הנהגה הוביל לכך שדווקא הגרב"מ, הזוכה לאהדה רבה בקרב הציבור הליטאי ועמלי התורה, ונאומיו חוצבי הלהבות סוחפים אחריהם את רבבות עמך ישראל, יהיה זה שיזכה לשאת את הנאום המרכזי שעשוי לסמנו כיורש העתידי.

יצוין כי הגרב"מ נושק לגיל 94, אך מצבו הבריאותי טוב וזאת למרות שבשנה האחרונה נכנס פעמיים לבית החולים ושוחרר בחסדי שמים בניסים גדולים ושב להנהגת הישיבה במודיעין עילית.

גורם ב'דגל התורה' אמר ל'כיכר השבת' כי "האם מסמנים יורש? לכאורה כן, למרות שאין מעמד הכתרה רשמי למנהיגי התנועה, יש מי שרואה במעמד זה מעין הכתרה רשמית של תנועת 'דגל התורה' הרואה בגרב"מ אזרחי, זקן חברי המעצת, את מנהיגה הרוחני העתידי, כפי שזה בא לידי ביטוי במה שנכתב ב'יתד', שם כידוע כל מילה נשקלת היטב".

לדבריו, "הדברים מגיעים בעיקר על רקע חוסר הוודאות בכל הנוגע לעתידה של 'דגל התורה' וסוגיית הפיצול בין 'דגל' ל'אגודת ישראל', זאת במקביל לדיווחים כי רבני 'דגל התורה' הנחו את הנציגים לקדם היערכות לריצה עצמאית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר