מסיים כהונה? • צפו

לפיד לא מרים ידיים: "אין סבלנות אבל נמתין לתוצאות האמת"

ראש הממשלה הקצר בהיסטוריה? יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד נשא הערב נאום לתומכיו. "עד שלא תיספר המעטפה האחרונה - לא נגמר" (בחירות בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד בנאומו, הערב (צילום: חדשות הערב, כאן 11)

ראש הממשלה ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד, נשא הערב (ליל רביעי) נאום בגני התערוכה. זאת בצל כל מדגמי הטלוויזיה המצביעים על ניצחון לגוש נתניהו.

לפיד הדגיש כי עדיין הוא ממתין לתוצאות האמת. "הלילה הזה הולך להמשך יומיים. עד שלא תיספר המעטפה האחרונה שום דבר לא נגמר ולא נסגר. אנחנו נחכה בסבלנות – גם אם אין לנו סבלנות - לנתונים הסופיים", פתח.

"באתי לכאן הלילה כדי להגיד לכם תודה מעומק ליבי. יש עתיד עשתה היום הישג נדיר. קרוב למיליון אזרחים ישראלים הצביעו יש עתיד בבחירות האלה. הבאנו מספר מנדטים חסר תקדים".

לדברי לפיד, "יש עתיד גדלה וצמחה והתחזקה, תוך שהיא מגלה אחריות ומקפידה לשמור על כל השותפות בגוש. מיליון אזרחים ישראלים צעדו לקלפי ואמרו, אני יכול להיות גם יהודי וגם ישראלי. אני יכול להיות גם לאומי וגם ליברלי. אני יכול להיות חילוני שמחובר לתנ"ך ולמסורת, ואני יכול להיות דתי שיודע מתמטיקה ואנגלית.

"מיליון אזרחים, בירושלים ובטבריה, בתל אביב ובעפולה, בקטורה ובמרום גולן, צעדו לקלפי ואמרו שהם מאמינים בעתיד ובכוחו של השינוי.

"הם רוצים פוליטיקה שלא מבוססת על שנאה והסתה. הם רוצים לדעת שהממשלה שלהם לא מייצגת סקטור או מגזר, אלא ערכים דמוקרטיים וליברלים של חופש ושיוויון, ואת הרעיון המקודש שלא משאירים אף אחד מאחור".

בשלב הזה אמר: "את מה שהתחלנו צריך להמשיך. בשנה וחצי האחרונות היתה פה ממשלה של אנשים הגונים, ישרים וטובים, שעבדו קשה ויצרו פה עשיה חסרת תקדים. בבטחון, ביחסי החוץ של ישראל, בהסכמי המורים והמתמחים, ביחס לאנשים עם מוגבלויות, לנכים, לקשישים".

עוד אמר לפיד: "הקמנו ממשלה שעשתה הכל כדי להוריד את יוקר המחיה, לא חששה לפעול מול אוייבינו, שמעל הכל - הבינה שתפקידה של הממשלה הוא לרפא את הפצעים של החברה הישראלית, לא להעמיק אותם.

אין לנו שום כוונות לעצור. אין לנו שום כוונות להפסיק. כל אזרח ישראלי – דתי או חילוני, שמאלני או ימני, יהודי או ערבי, - צריך לדעת הלילה שאנחנו נמשיך להלחם כדי שישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית, ליברלית ומתקדמת".

את נאומו חתם: "אני רוצה להודות מפה לראשי המטות שלנו, ממטולה ועד אילת. לאלפים רבים של פעילים שעמדו היום בקלפיות כדי לשכנע ולדבר ולהסביר ולהביא עוד קול אחד, עוד פתק אחד שיעשה את השינוי. השינוי הזה הוא בלתי נמנע. הוא בלתי ניתן לעצירה. אפשר לעכב אותו, אבל אי אפשר לעצור אותו. אני גאה בכם. אני אוהב אתכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר