המתיחות לשיא | צפו

מתח בגוש: רה"מ לפיד יצא לפני נאומה של מרב מיכאלי - שבתגובה עקצה אותו

יו"ר יש עתיד, ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד, החרים בהפגנתיות את נאומה של יו"ר מפלגת העבודה שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי - שבתגובה עקצה אותו: "רבין ידע לקחת אחריות פומבית ולא ברח"

איצלה כץ | כיכר השבת |
לפיד, היום במליאה (צילום: ערוץ כנסת)

יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, צוין היום (ראשון) בכנסת בטקס זיכרון ממלכתי כנהוג מידי שנה, לא הפסיק לספק כותרות, בעיקר מקרב המחנה המפסיד - לפיד ומיכאלי שיגרו עקיצות ואף לפיד יצא מהמליאה בזמן שמיכאלי החלה את נאומה.

אם לפני הבחירות נהגנו לומר על כך "ירי בתוך הנגמ"ש", הרי שלאור מצבו העגום של הנגמ"ש השמאלי בפוליטיקה הישראלית, הביטוי "ירי בתוך ה'משטובה' (כינוי לרכב גרוטה ללא טסט א.כ.) יעשה צדק עם מצבם.

לפיד אמר בפתח דבריו: "נהוג לומר שאפשר לרצוח אנשים, אבל אי אפשר לרצוח רעיונות. זה לא נכון. אפשר לרצוח רעיונות. הרעיונות היפים ביותר נרצחים בכל העולם כל יום. מה שיקרה עם תפיסת העוצמה של רבין, תלוי בנו. תלוי במה שנעשה בשנים הקרובות".

"אם ישראל תזנח את שלטון החוק, תפרק את הדמוקרטיה שלה, תיקח אחורה את הקידמה ואת הקשרים שלנו עם הקהילה הבינלאומית ותזנח לגמרי את השאיפה לשלום, אז היא תהיה מדינה חלשה יותר, והרעיונות של רבין יקברו לצידו. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. נכון שהרגע הנוכחי הוא לא רגע טוב לרעיונות האלה, אבל אנחנו לא מאמינים במה שאנחנו מאמינים רק כשמבטיחים לנו שזה יהיה קל. אנחנו לא נאבקים על המטרות שלנו רק כשיש לנו תעודת ביטוח שזה יצליח".

עוד הוסיף לפיד: "רבין לחם בקרב על ירושלים במלחמת העצמאות, הוביל את צה"ל במלחמת ששת הימים, הלך להיות ראש ממשלה, משם הלך לאופוזיציה ומשם חזר להיות ראש ממשלה, מפני שהוא ידע שעל הרעיונות והאמונות שלך צריך להיאבק כל יום מחדש. זה לא בא בקלות. המבחן האמיתי הוא לא ההצלחות, אלא הנפילות. רבין לימד אותנו, בחייו ובמותו, שבעסק הזה שכולנו נמצאים בו, ניהול מדינות והתוויית הדרך, אתה נמדד בשאלה אם אתה מוכן ללכת עד הסוף. עד הסוף עם מה שאתה חושב שנכון. עד הסוף עם העקרונות והערכים שלך".

לסיום אמר: "אני עומד פה כראש ממשלת ישראל, ואומר מפה: גם אחרי הרצח, גם אחרי כל מה שקרה מאז הרצח, זה עוד לא הסוף. יצחק רבין איננו עוד. הרעיונות שלו חיים אתנו."

יו"ר מפלגת העבודה, מפלגתו של רבין המנוח, (אשר קיימה על דעת עצמה טקס זיכרון בשבוע שעבר בניסיון להחיות את המפלגה. א"כ) עלתה לנאום מעל דוכן הכנסת כאשר יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שהואשם על ידה בנאום ההפסד כמי שגרם לכשלון הגוש בבחירות, יצא בהפגנתיות מליאת הכנסת, בכך הפגין את מורת רוחו מתדרוכי מיכאלי נגדו.

לפיד, יוצא לפני נאומה של מיכאלי (צילום: ערוץ כנסת)

"לקיחת אחריות". זאת היתה כותרתו של נאום מיכאלי לזכר יצחק רבין. "יצחק רבין היה מופת של אמירת האמת, הוא ידע לקחת אחריות פומבית ולא ברח" עקצה מיכאלי את שותפה הבכיר לגוש.

"הוא התמסר להפקת לקחים שימנעו כישלון דומה בעתיד. הוא היה מנהיג זקוף קומה שלעיתים ניצח ולעיתים הפסיד, אל לא פחד מרצון הבוחרת והבוחר" הוסיפה שרת התחבורה היוצאת.

"רבין היה זה שטבע את האמירה הכה חשובה: 'במסכנות לא בונים מנהיגות' " המשיכה מיכאלי את נאומה. "ניסיתי לחשוב מה היה עושה בימים מורכבים כאלו, של העברת השלטון לאלו שמסע ההסתה שלהם קדם לרצח רבין. האם היה מתקפל? התשובה הרי ידועה. בימים שבהם סערה הארץ, וקריאות בוגד נשמעו לכל עבר, הוא עמד מול כל אלו כסלע איתן ודבק באמת שלו. מורשת רבין היא המחויבות לפעול למען שוויון עבור כל התושבים, למען סיום שפיכות הדמים ולמען השלום".

"בטרור נילחם תמיד ביד קשה ובמקביל נמשיך לחפש דרך של שלום לסיום הסכסוך. ישראל זקוקה למימוש מורשת רבין כדי להבטיח את עתידה. מורשתו תישאר לנצח בליבנו, וכזו שהמסכנות אינה חלק ממנהיגותה. זה נכון בימים אלו יותר מאשר בכל זמן אחר עד היום" חתמה מיכאלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר