"אני הדמות - לא ברקת"

הקרב בתוך מפלגת השלטון נחשף בהקלטות; ישראל כץ תכנן להקים 'סיעה בתוך סיעה'

בהקלטות שנחשפו הערב, נשמע בכיר הליכוד שר האוצר לשעבר ישראל כץ, מתכנן להקים 'סיעה בתוך סיעה' על מנת להכריח את נתניהו למנותו לשר | כץ נשמע מלגלג בארסיות נגד חברו לסיעה - ניר ברקת | חבריו ל'סיעה בתוך הסיעה' - התנערו והכחישו | נתניהו: "מי שמאיים ימצא את עצמו בחוץ - ולא במשרד החוץ" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
כץ ונתניהו בימים אחרים (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

"קודם נצוד את הדב ואחר כך נחלק את עורו", היתה התשובה שיצאה מפי חברי הקואליציה העתידית עת נשאלו טרם הבחירות על התיקים בהם חשקה נפשם. טוב. אז מסתבר שהדב שניצוד גורם לבעבוע ורתיחה דווקא אצל הציידים, בדגש על מפלגת השלטון הצפויה להרכיב את הממשלה בכנסת ה-25.

בטרם ניגש לבעיות בליכוד, נזכיר כי מוקדם יותר הערב (ראשון) נחשף הדיל בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לבין חברו הטוב לגוש - יו"ר שס אריה דרעי, במסגרתו מעוניין נתניהו להעניק לאחרון את תיק האוצר הנחשב לאחד משלושת התיקים הבכירים (חוץ, אוצר, ביטחון) על מנת להימנע מכאבי ראש עתידיים מהמפלגה שמימין לליכוד - הציונות הדתית.

עם פרסום הדיל מיהר סמוטריץ' להדליף לכתבת חדשות 12, כי אין בכוונתו להתפשר על פחות מאחד מ-3 התיקים הבכירים מלבד הגיבוי אותו הוא מעניק לשותפו ויו"ר עצמה יהודית - איתמר בן גביר המכוון לתיק ביטחון הפנים.

אולם מסתבר שבתוך הליכוד חוששים מחיסול חשבונות פנים ליכודי על ידי היו"ר והערב נחשפו הקלטות על ידי העיתונאי עמית סגל בחדשות 12, בהן נשמע בכיר הליכוד חבר הכנסת ישראל כץ, כשהוא מדבר על תכניותיו לכופף את נתניהו ולדרוש לעצמו תיקים בכירים.

"ביבי נותן תפקידים לשני סוגים של אנשים" נשמע כץ מפרשן את נתניהו. "אלו שהוא רוצה ואלו שהוא חייב. היותר בטוחים הם אלו שהוא חייב. הרבה יותר קל לקבל תפקיד בדרך הזאת" אמר כץ.

עוד נשמע כץ נוקב בשמותיהם של מספר חברי כנסת מהליכוד שלטענתו שותפים לדעותיו ולרצונותיו לכופף את נתניהו ע"מ לדרוש ולקבל תפקידים בכירים. ביו הח"כים המוזכרים ניתן למצוא את דוד אמסלם (דודי), מאי גולן, דוד ביטן, ניסים ואטורי וחנוך מיליבצקי. כל החמישה מיהרו כמובן להכחיש.

ניסים ואטורי אמר: "מעולם לא תיכננתי ולא הצטרפתי ליוזמה להקמת סיעה לעומתית בליכוד עם ישראל כץ. בפריימריס האחרונים ח"כ כץ ואנוכי כלל לא שיתפנו פעולה, בלשון המעטה, ולא התחלנו לעשות זאת אחרי הבחירות".

חברת הכנסת מאי גולן מתנערת אף היא מדברי ישראל כץ על חברות בסיעתו: "אני כאן בכדי לסייע לנתניהו להרכיב ממשלה, לא חלק משום סיעה וזה מלבד סיעת נתניהו, רק נתניהו יקבע מי יהיה שר או שרה, הוא ורק הוא".

חנוך מיליבצקי מתנער אף הוא ומכחיש: "כץ לא דיבר איתי והוא יודע היטב למה". יצויין, כי לגבי חבר הכנסת דוד ביטן, אשר יחסיו העכורים עם היו"ר עלו בתקשורת בהקשר מועמדי הליכוד לפריימריז במחוז ת"א, כאשר נתניהו דאג לסנדל את מועמדו של ביטן - עבריין שהורשע בפריצה לבתים, אין כל היתכנות לדרישת תיקים היות וביטן מואשם בשוחד ומצבו המשפטי אינו מאפשר לו להתמנות לשר.

בהקלטות נשמע כץ לועג לחברו ברקת שערך כינוס יוקרתי לפני כמה חודשים ובו השתתפו כ-1,700 תומכים, לדבריו: "אני הדמות המשמעותית בליכוד" אמר כץ. "זה לא ברקת עם הכנס שהוא עשה בנמל שם והגיעו 1,700 איש. חבר של רונית (אשתו של כץ) אמר שהוזמנו 2,000 ובאו (רק) 1,700 ביניהם מעט מאוד פעילים".

בסביבתו של יו"ר הליכוד הגיבו להקלטות בהומור חד ובציניות: "נתניהו לא מתרשם מאיומים. מי שיאיים ימצא את עצמו בחוץ ולא במשרד החוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר