וכמה דרעי ונתניהו?

סקר חדש: רוב הציבור סבור כי סמוטריץ' הוא האשם באי-הקמת הממשלה החדשה

רק 16% מהציבור סבורים, שחה"כ בצלאל סמוטריץ', ראוי לקבל את תיק הביטחון, מנגד, רוב הציבור סבור, כי סמוטריץ', הוא האשם בכך שעדיין לא קמה הממשלה החדשה | האם 'הליכוד' תעמוד במילתה ותבצע רפורמות במערכת המשפט? - זה מה שהציבור חושב (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
סמוטריץ', דרעי ונתניהו בכנסת, בשבוע שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ברקע המאבקים הבלתי-פוסקים בתוך גוש הימין, בנוגע לתיקים שיקבלו המפלגות השונות, ובשל כך נוצר עיכוב בהקמת ממשלה. בערוץ 14 פורסם הערב (ראשון) סקר של 'דיירקט פולס', שבדק מה הציבור חושב.

השאלה הראשונה בסקר הייתה: "מי לדעתכם אשם בעיכוב בהקמת הממשלה החדשה?" 60% השיבו, כי האשם הוא יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שבשל התעקשותו לקבל את תיק הביטחון, יש עיכוב במשא ומתן.

אך גם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו סופג לא מעט ביקורת - ו-18 אחוזים סבורים, כי הוא האשם בעיכוב הקמת הממשלה, מנגד, רק שלושה אחוזים מאשימים את יו"ר ש"ס אריה דרעי באי הקמת הממשלה ו-19% מאשימים את כולם בסחבת הבלתי-פוסקת.

המשא ומתן תקוע, גם בגלל שסמוטריץ' דורש תיק בכיר, העונים לסקר נשאלו, איזה תיק סמוטריץ' צריך לקבל? 48% השיבו כי סמוטריץ', צריך לקבל את המשרד בו הוא כיהן - תיק התחבורה או את תיק הפנים.

17% מהמשיבים חושבים כי סמוטריץ' צריך לקבל דווקא את משרד המשפטים, ואילו 16% תומכים בדרישתו לתיק הביטחון. 11% נוספים סבורים כי תיק האוצר הוא התיק שצריך סמוטריץ' לקבל ל-8% לא הייתה דעה בנושא.

אז מי כן אמור לכהן בתפקיד שר הביטחון לפני העונים לסקר? רוב מוחץ של 68 אחוזים סבורים, כי המתאים ביותר לתפקיד הוא סגן הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת יואב גלנט מהליכוד, סמוטריץ' עצמו מקבל 14% בלבד.

ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר זוכה לתמיכה מפתיעה של 11% ואילו יו"ר ש"ס אריה דרעי, שבשבועות האחרונים דובר גם עליו - קיבל אחוז בודד של תמיכה. שאר המשיבים - 6%, השיבו את התשובה "אחר".

לסיום נשאלו המשיבים - "האם ממשלת נתניהו תוביל לרפורמות משמעותיות במערכת המשפט - כפי שהתחייבו בכל מערכת הבחירות?".

68% השיבו כי הם מקווים שכן, 23% השיבו "בוודאות כן", 5% מעריכים שלא ורק אחוז אחד בלבד טוענים כי בוודאות הממשלה המסתמנת לא תוביל פורמות משמעותיות במערכת המשפט. 3% נוספים השיבו כי אין להם עמדה בנושא.

כזכור, מוקדם יותר היום יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ התייחס בציוץ פומבי בטוויטר למשא ומתן התקוע של מפלגתו עם הליכוד והצהיר כי לא יוותר על דרישותיו.

הציוץ התוקפני, שהאשים את הליכוד בכך שהפך את סיעתו לאויבת, מגיע על רקע דרישותיו של סמוטריץ לקבלת תיק הביטחון או האוצר.

"נעמוד על הדרישות שלנו כדי להבטיח הקמת ממשלה טובה ויציבה במהירות האפשרית, שתעשה טוב ותוביל מדיניות ימין אמיתית", כתב סמוטריץ.

לדבריו, "לא ייתכן שבכל פעם שאנחנו לא עומדים דום מול דרישות הליכוד יהיו מי שיהפכו אותנו לאויבים, יסיתו נגדינו ויכפישו אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר