חשוד בתמיכה בטרור

איש 'נטורי קרתא' שביקר בג'נין, נסע לקברי צדיקים ונעצר בנתב"ג

אחד משלושה אנשי 'נטורי קרתא' שביקרו בשבוע שעבר בג'נין, יצא מיד לאחר הביקור לתפילות בקברי צדיקים בחו"ל, כשחזר, הוא נעצר על ידי המשטרה בנתב"ג (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
השלושה שביקרו בג'נין (צילום: לפי סעיף 27א)

שלושה חרדים קיצוניים ביקרו בשבוע שעבר בג'נין והעניקו, כך על פי החשד, תמיכה ורוח גבית לארגוני טרור, המשטרה פתחה בחקירה ואחד הפעילים נעצר ושוחרר, הבוקר (שלישי) נעצר פעיל נוסף שחזר מחו"ל.

מדובר בשלושה חרדים קיצוניים המתגוררים בירושלים ובית שמש, שהגיעו לביקור בג'נין - בשטח A בניגוד לחוק וערכו ביקור בבית של בכיר הארגון בגדה בסאם א- סעדי.

המשטרה כאמור פתחה בחקירה בחשד כי השלושה הפרו את החוק, לפי הסעיף החמור של הזדהות עם ארגון טרור, סעיף הכולל עונש מאסר ממושך.

אחד מאותם קיצוניים, נשוי ואב לילדים, נסע לאחר הביקור לתפילות בקברי צדיקים, כך נודע ל'כיכר השבת' והיום הוא חזר לארץ ומיד עם נחיתתו הוא נעצר בשדה התעופה על ידי המשטרה.

נגד הפעיל יצא צו מעצר לאחר ביקורו בג’נין, הוא חשוד בתמיכה בארגון טרור הפרה של צו אלוף עם הכניסה לשטח A וחשד שהוא בא במגע עם סוכן עוין, הוא נלקח לחקירה במשטרת ירושלים, בהמשך היום המשטרה צפויה לבקש מבית משפט להאריך את מעצרו,

כזכור הפעיל הנוסף שנעצר בתיק שוחרר אתמול לאחר 4 ימים מעצר.

בהסכמת המשטרה ועורך דינו של החשוד, שחרר בית המשפט את הקיצוני בתנאים מגבילים של הרחקה משטחי A ביהודה ושומרון למשך 180 ימים, איסור יצירת קשר עם המעורבים האחרים בפרשה למשך 60 ימים, ערבות עצמית וערבות צד ג' על סך 5,000 שקלים והפקדה כספית בסך 1,000 ש"ח.

עורך דינו אמר בדיון: "יש לי בעיה עם צווים שאין בהם תוקף. אין לבית המשפט סמכות לגבי שטחי A. אין לנו התנגדות לתנאים המשיב מסכים לעמוד בכל התנאים ומבקש הפחתת סכום ההפקדה, בנסיבות אלה, לא אעמוד על טענתי בעניין סמכות בית המשפט להורות על הרחקה משטחי A".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר