כל הפרטים על האירוע בצפון

הותר לפרסום: המחבל חדר מלבנון עם מטען חריג בגודל ובאיכות; אחרי מרדף הוא חוסל

לאחר יומיים של איפול, אלו הפרטים שניתן לפרסם על האירוע החריג של פיצוץ המטען בצומת מגידו שבצפון: מחבל חדר ככה"נ מלבנון עם מטען חריג, לאחר הפיצוץ הבינו במערכת הביטחון כי מדובר באירוע חריג והטילו איפול על הפרשה | גורם ביטחוני מסביר איך המחבל נתפס (חדשות, ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
החיפושים אחר המחבל ורגע תפיסתו (צילום: דובר צה"ל, סעיף 27א)

הפרשייה החריגה בצפון: ביום שני האחרון, התפוצץ מטען חבלה בצומת מגידו ובעקבת כך כביש 65 בצפון נחסם למשך שעות רבות וארוכות. הערכה במערכת הביטחון הייתה כי מדובר בפיגוע לאומני - אך על החקירה והפרשה בכללותה הוטל איפול מוחלט. כעת הותר לפרסום רוב פרטי הפרשה.

לאחר ימים של איפול מוחלט וסבב התייעצויות של כל גורמי הביטחון, כעת ניתן להגיד, כי המטען שהתפוצץ ביום שני, הגיע מלבנון.

מדובר במחבל שהצליח לחצות את הגבול מלבנון לישראל - בדרך שעדיין לא ידועה למערכת הביטחון (מה שהגביר עד עתה את התחושה, כי אולי מדובר בחיזבאללה. ח"ג), כשהוא מצויד במטען רב עוצמה, שלפי הערכת גורמי הביטחון, הוא חריג בגודל ובאיכות, מה שגרם להם להבין כי לא מדובר במטען שיוצר ברשות הפלסטינית או על ידי ערבים ישראליים.

לאחר שהמטען התפוצץ בעוצמה בצומת מגידו וגרם לפציעה קשה של אזרח ישראלי, התחיל מרדף ענק שכלל חסימות בצפון הארץ.

במהלך הסריקות נעצר רכב שבתוכו נהג ומחבל - המחבל זוהה על ידי לוחמי ימ"מ והם מיד ירו בו והרגו אותו. זהותו של הנהג - הסייען עדיין נבדקת, האם מדובר באמת בסייען או באזרח תמים.

בשל המרדף אחר המחבל, כבישי הצפון היו כזכור סגורים שעות רבות, בתוך הרכב מצאו כוחות הביטחון עוד שלל אמצעי לחימה שכללו רימונים ומטען חבלה נוסף ועוד.

כרגע, ההנחה מהתחקיר היא שהמחבל חצה מלבנון לישראל כמה לילות קודם לכן - ככל הנראה בין מוצאי שבת ליום ראשון. המחבל נסע לכיוון צומת מגידו, שם הוא מפעיל את המטען ועולה לרכב לכיוון צפון שם כאמור הוא נעצר ומחוסל בידי ימ"מ.

גורם ביטחוני בכיר טוען, כי המחבל ישב ברכב ועשה תנועה חשודה, החשד, ניסה להפעיל את חגורת הנפץ ולפגוע בכוחות שביצעו את המעצר בגלל זה הוא נוטרל וחוסל.

רגע תפיסת המחבל (סעיף 27א)

ביומיים האחרונים עלו ספקולציות רבות, בנוגע לאירוע חריג, והיו אף שקישרו את האירוע ישירות לחיזבאללה, אך במערכת הביטחון, עדיין לא בטוחים כי מדובר במטען של חיזבאללה/איראן. ונכון לעכשיו כלל הכיוונים האפשריים נבדקים.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר