יממה לבחירות

הגר"ע יוסף בפסק הלכה: גם אבלים צריכים להצביע

יום לפני הבחירות לכנסת: מרן הגר"ע יוסף בפסק הלכה: מותר לאבלים לצאת ולהצביע לטובת המפלגות החרדיות. בתשובה בכתב ידו של הגר"ע יוסף שהגיעה ל'כיכר השבת' כותב הגר"ע, כי גם אברכים שקיבלו על עצמם תענית דיבור צריכים לצאת ולדבר למען המפלגות החרדיות. (יהדות, מה הדין?)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ע יוסף (צילום: פלאש 90)

מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף בפסק הלכה: גם אבלים צריכים לצאת ולהצביע.

ביום רביעי האחרון נשאל מרן הגאון רבי עובדיה יוסף שני שאלות מענייני היום, ימי הבחירות.

במכתב שנשלח לעוזרו האישי הרב צבי חקק נכתב: "לכבוד דמשק מורנו ורבינו הרה"ג ר' צבי חקק שליט"א. נשאלתי מכמה אנשים הלכה למעשה שרבים צריכים תשובה לזה בעניין הבחירות הלכה למעשה, ורצינו לידע את דעתו של מרן מלכא שליט"א הלכה למעשה בדחיפות כדי לידע מה להשיב לציבור".

"שאלה א: נשאלתי ממשפחה היושבים שבעה על מות אביהם ז"ל, אם מותר להם לצאת מביתם ביום הבחירות כדי לילך להצביע למפלגה חרדית, והאם חובה עליהם לצאת או שרשות הוא".

מרן הגר"ע יוסף השיב: "מותר, ומצווה נמי איכא".

שאלה נוספת שנשאל הרב: "נשאלתי מקבוצת אברכים שקבלו עליהם תענית דיבור מן בוקר ועד ערב בימי השובבי"ם ומחמת כן אינם יכולים לצאת ולהשפיע בשעות היום על מצביעים למען התורה, האם הדבור בזה חשיב לדבר מצווה ותלמוד תורה ויהיה מותר להם לדבר הדברים הצריכים לכך להשפיע למען הצלחת המפלגות החרדיות?".

תשובת מרן הגר"ע יוסף: "השפעה, דיבור זה שהוא לחיזוק התורה אין לך מצווה גדולה מזו, ומצווה להשפיע למען התורה ושכרם הרבה מאוד".

את השאלות שאל הרב בנימין חותה מחבר הספרים 'כי בא מועד'.

תשובת הגר"ע יוסף. (כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר