הרב אבינר נגד פשרות במערך הגיור: אנחנו לא מסיונרים

לאחר הצהרת אנשי 'הבית היהודי' כי ידרשו את השליטה במערך הגיור, מתבטא הרב שלמה אבינר נגד פשרות בגיורים: "איננו מסיונרים,לא חילוניים יקבעו מיהו יהודי ולא מסורתיים, לא רפורמים ולא קונסרבטיבים, לא מדינת כל אזרחיה, אלא ריבונו של עולם" (יהדות, מה הדין)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הרב שלמה אבינר (צילום: פלאש 90) (צילום: פלאש 90)

דרישת אנשי 'הבית היהודי' לשליטה במערך הגיור, מעוררת סערה בציונות הדתית. ישנם התומכים בפשרות, וישנם המביעים חרדה מרפורמה במערך הגיור.

אחד מהמתנגדים לשינויים אותם חפצים ב'הבית היהודי' להוביל, הוא הרב שלמה אבינר. אחד ממנהיגי הציונות הדתית.

במאמר שפירסם בעלון 'באהבה ובאמונה' וקטעים ממנו פורסמו באתר 'כיפה', קורא הרב אבינר שלא לבצע שינויים במערך הגיור

במאמר כותב הרב אבינר: ”יש לנהוג בגיור היום כפי שנהגנו לאורך כל הדורות, בכל הדורות היו לנו קשיים בעניין זה ועמדנו בהם. התורה היא נצחית, ההלכה אינה משתנה. אין להתאים את ההלכה למציאות, אלא להיאבק כדי להתאים את המציאות להלכה, ובמיוחד בנושא של גיור, שאינו פרט קטן בתורה אלא מיסודי היסודות, כלומר מיהו יהודי“.

הרב אבינר נכנס לפרטי ההלכות וקובע כי ללא קבלת מצוות "אין גיור".

לדברי אבינר: "נכון שיש תשובות של גדולי ישראל, שלפעמים, בדיעבד, על מקרים שהגר אינו מקיים כל המצוות ויש על זה הרבה שיטות ופרטים, אבל כל זה בדיעבד, כל זה במקרים יוצאי דופן, בודדים, חריגים".

"כאשר אנו דנים לכתחילה, אי אפשר להכניס בסיטונאות מאות אלפי גויים בתוך עם ישראל. זה יהיה חורבן עם ישראל. ועל כגון זה נאמר: "קשים גרים לישראל כספחת" כלומר דבר חיצוני שנדבק באומה, או "רעה אחר רעה תבוא למקבלי גרים", כאשר חוזרים לסורם בעת משבר, וקל וחומר כאשר ידוע מראש שלא יקיימו מצוות. יש אפילו מחקרי D.N.A. רבים המוכיחים שנשארנו אנחנו, ולא היו גיורים המוניים. גיור זה עניין של פרט, שבאמת רוצה להצטרף מכל הלב, כגון רות, שהכתוב מעיד עליה שהתאמצה, וכן נעמה או ציפורה אשת משה רבנו“.

"איננו מסיונרים, איננו מגיירים גם צדיקי אומות העולם וחסידי אומות העולם. כאשר אנו מגיירים אדם שלא יקיים מצוות, איננו עושים לו טובה גדולה, כי קודם היה פטור ממצוות, והיה לו חלק לעולם הבא, ועתה הוא יהודי החייב במצוות ואם לא יקיים אותן, אין לו חלק לעולם הבא, כפי שכותב מרן הרב קוק“.

בסיום מאמרו רומז הרב אבינר לדבריה של איילת שקד, המועמדת החילונית ברשימת 'הבית היהודי' שהתבטאה במהלך קמפיין הבחירות של המפלגה כי בכוונתם לדרוש את מערך הגיור: ”לא חילוניים יקבעו מיהו יהודי ולא מסורתיים, לא רפורמים ולא קונסרבטיבים, לא מדינת כל אזרחיה, אלא ריבונו של עולם".

נזכיר, כי שקד עוררה סערה, לאחר שהתבטאה בחוג בית שקיימו בעד זירוז הליכי הגיור: "נדרוש לעמוד בראש מערך הגיור ולפעול למען תהליכי גיור מזורזים כהלכה. גם על פי ההלכה אפשר לגייר באופן מהיר יותר ונוח יותר, בהתאם להלכה“. אמרה שקד.

חלק אחר מדבריה באותו חוג בית שפורסם לאחר מכן עורר סערה גדולה יותר היה בעניין נישואין אזרחיים בין יהודיה וגר רפורמי: "יש לי חברה שמתחנת בהוואי מפני שהיא יהודייה ובן זוגה לא - אביו יהודי ואמו התגיירה בגיור רפורמי“, צוטטה שקד: ”אנחנו רוצים לאפשר נישואין אזרחיים גם למקרים כאלה".

יצויין, כי למרות דבריה הנחרצים, שקד טענה כי דבריה סולפו, ואמרה ל'כיכר השבת': "מדובר בסילוף עובדות, הדגשתי שרק וכאשר שני בני הזוג אינם יהודים על פי ההלכה, יש לאפשר להם להתחתן במדינת ישראל. אלה המקרים להם כיוונתי והם נתמכים בדעות הלכתיות. כל שאר הדברים שנאמרו הוצאו מהקשרם ואין בינם ובין המציאות כל קשר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר