רבנים בפסק הלכה: יש לסגור את המלשינון של רשות המיסים

'קו הצדק' או בשמו הפחות מכובד ה"מלשינון" מנוגד במידה מסויימת לרוח היהדות, כך טוענים רבנים מכון כת"ר. לדבריהם, "על המדינה לסגור את השירות החדש על המדינה לסגור את המלשינון, על מנת שלא ליצור אוירה ציבורית של חוסר אמון בין בני אדם" נכתב בפסק ההלכה (יהדות, מה הדין)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

'קו הצדק' שהפעילה לאחרונה רשות המיסים מנוגד במידה מסויימת לרוח היהדות? כך טוענים רבנים המשתייכים למכון "כת"ר". ופוסקים: יש לסגור את ה'מלשינון'

הרבנים קובעים, כי ישנם מספר תנאים בהם צריך לנהוג במידה והחלטתם לדווח למלשינון בכדי שלא להיכשל באיסור לשון הרע .

"יש לקיים אבחנה בין השאלה החברתית - האם נכון לפתוח ערוץ הלשנה של האזרחים זה על זה ובין השאלה האישית -האם מותר לאדם הרואה העלמת מס לדווח על כך לשלטונות מס ההכנסה" אומר ראש מכון כת"ר הרב שלמה אישון.

"אי לכך" מודיע הרב "היה נכון מלכתחילה שלא להכריז על קיומה של האפשרות לדווח למס הכנסה על העלמת מס, וליצר אוירה ציבורית המעודדת תשלום מס ומגנה את מעלימי המס בדרכים אחרות".

במקביל אומר הרב אישון: "לא זו בלבד שמותר לאדם לדווח לקו הצדק על העלמת מס אלא שחובה על האדם לעשות זאת".

"עם זאת ההלכה מגבילה את יכולתו של האדם לדווח על מקרים בכמה תנאים אשר בהעדרם הדיווח אסור באיסור חמור של לשון הרע: לדיווח קדם ניסיון של המדווח להאיר את עיניו של המעלים מס; כאשר האדם ראה בעצמו את העלמת המס ואינו מסתמך בדבריו על מידע שהגיע אליו מאדם אחר; בעוד המעשה עליו מדווח מהווה העלמת מס וודאית שלא ניתנת לפרשנות אחרת; הדיווח חייב להיות מדויק, אסור להוסיף כל פרט או פרשנות כלשהי על העובדות; הדיווח אינו מגיע מתוך נקמנות אלא מתוך מניעים ראויים וכאשר המדווח אינו מעלים מס בעצמו" אומרים רבני מכון כת"ר.

"על המדינה ליצור אוירה ציבורית לפיה העלמת מס הינה מעשה הראוי לגינוי ולהוקעה חברתית. עליה לסגור את המלשינון, על מנת שלא ליצור אוירה ציבורית של חוסר אמון בין בני אדם. על האזרח קיימת חובת דיווח ל'קו הצדק', ובלבד שהמדווח יעמוד בכל התנאים שנזכרו לעיל" נכתב בפסק ההלכה.

"נמצא כי קיים חשש סביר שהמלשינון ינוצל באופן הנוגד את רוח היהדות ובכך יפגע שלא כדין באחר" אומרים הרבנים. "אנו סבורים כי יש להקפיד על הלכות לשון הרע ולנצל את הכלי למטרה הראויה בלבד. לצד זאת, אנו מאמינים כי קיימת חשיבות גדולה בהדגשת המסר חינוכי התואם את רוח ההלכה, לפיו כל אדם נדרש לשלם מס ולא להעלימו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר