הדברים הקשים ששמעתי מהאדמו"ר משומרי אמונים

כתב 'כיכר השבת', ישראל כהן, זכה להיות באחת השיחות הנדירות של כ"ק האדמו"ר משומרי אמונים זכר צדיק וקדוש לברכה, בהם התבטא הרבי לגביי הצפוי לקרות בעולם ועל המלחמות האיומות העומדות בפינה וכמובן על תהליך הגאולה שנמצא מאחורי הדלת ממש. בלעדי

ישראל כהן | כיכר השבת |
בקודש פנימה (צילום: כיכר השבת)

לא רבים יודעים, אך לצד גדלותו התורנית העצומה של האדמו"ר משומרי אמונים זצ"ל שנסתלק אמש לבית עולמו, כוח התמדתו, פרישותו וצדקותו ועבודת התפילה בה נודע ברחבי העולם היהודי כולו - היה בקיא הרבי גם במילי דעלמא ורבים וטובים גם שאינם נמנים על בני המגזר החרדי, היו מגיעים להיוועץ בו בשאלות הרות גורל.

בשנים האחרונות פיתח הרבי זצ"ל משנה תורנית מדינית סדורה וברורה והיה מתייחס ודורש עליה תדיר, גם לחסידיו וגם באירועים פנימיים וסגורים לאישי ציבור ופוליטיקאים שהגיעו למעונו.

אם אפשר אולי לשים אצבע על תחילת התהליך, הרי שאולי אפשר לראות זאת בהתייחסותו של הרבי זצ"ל להסכמי אוסלו ובעיקר לתוכנית ההתנתקות שזעזעה את ליבו הרחום. "כיצד אפשר לגרש יהודים מא"י", תהה הרבי בלהט, "כך לפגוע באנשים משלנו ולאמלל אותם", התבטא בחריפות. באותם ימים, הדבר טרד את מנוחתו ושלוותו.

זכינו להיות באחת השיחות הנדירות, בהם התבטא הרבי לגביי הצפוי לקרות בעולם ועל המלחמות האיומות העומדות בפינה וכמובן על תהליך הגאולה שנמצא מאחורי הדלת ממש.

דוד רותח

באותה שיחה שנועדה לאנשי עסקים ותעשיינים שאינם שומרי תורה ומצוות, פתח הרבי ואמר: "העולם כולו דומה בימים אלו לדוד רותח ומבעבע שדי בניצוץ קטן של גפרור בכדי להציתו. בכל רגע עלולה ח"ו לפרוץ מלחמה עולמית ורק מי שדבק בהקב"ה ובתורתו יזכה להינצל".

האדמו"ר תיאר את פירות המפוארים של החינוך התורני מול פירות הבאושים של החינוך הכללי. הוא סיפר למשתתפים שגם פרופסורים ואנשי אקדמיה שבאים להתייעץ עימו, מספרים לו על ההידרדרות. "פעם עוד היה כבוד למורה ולמנהל אך היום המצב הוא להיפך רח"ל שהמורים פוחדים ל"ע מתלמידיהם", זעק האדמו"ר.

יצויין כי בשיחה אחרת באותה תקופה הוסיף הרבי זצ"ל ואמר: "אין ספק שאנו עומדים לפני מלחמת עולם, וזה וודאי במאת האחוזים". המשיך הרבי ואמר: "הנבואה האחרונה של כל ספרי הנביאים היא של מלאכי. הוא מתנבא שלפני ביאת המשיח יהיה בירור ותהיה מלחמה נוראה שלא הייתה מיום שנברא העולם.

"ברור לנו בוודאות גמורה שכך אכן יהיה, שכן הנביא לא אמר שום דבר מעצמו אלא רק מה שהקב"ה הורה לו להתנבאות. אבל אפילו רגע לפני שזה יקרה אנחנו לא נדע מהעומד להתרחש. מספיק שערבי אחד ישתגע, ייקח מטוס ויטוס איתו לתוך הוותיקן ויחריבו, וכתוצאה מכך העולם כולו ייגרר לתוך תוהו ובוהו".

"הנביא אומר: 'חבי כמעט רגע עד יעבור זעם', המלחמה לא תהיה יותר מרגע אחד, שהרי פצצות אטום גורמות חורבן נורא בתוך מספר רגעים.

"האברבנאל כתב כמה ספרים בעניין מלחמת גוג ומגוג וביאת משיח, משמיע ישועה, מצמיח ישועה ומעייני הישועה, וכבר לפני שש מאות שנה כתב כיצד תיראה המלחמה. בין הדברים כתב שכשיראו האומות שאינם יכולים לנצח יפנו אל האטום, וזה יחריב את כל העולם בתוך רגע. נכתבו שם ממש דברי נביאות. הוא הרי לא ידע מהו אטום, ובכל זאת הוא תיאר אותו בדייקנות. האברבנאל אף קבע שהמלחמה תהיה מלחמת דת. כשראיתי זאת לפני חמישים שנה, לא היה שייך אצל האומות עניין של דת, גם אצל המוסלמים וגם אצל הנוצרים, ופתאום נהיו כולם 'פרומ'ערס' והם מבקשים לעקור את הכופרים.

"לא תהיה לנו התראה אפילו רגע אחד קודם. הכול יתפרץ באופן פתאומי, כמו שאמר הנביא 'פתאום יבוא האדון אל היכלו אשר אתם מבקשים'. לכן עלינו להיות מוכנים לכך מיד בכל נפשנו ומאודנו.

"אני קורא זה שנים לכל תושבי חו"ל לבוא ולהתגורר בארה"ק. גם אלו שאין בכוחם לעשות כן, שיקנו לפחות דירות בארץ ישראל בכדי שיהיה להם להיכן להימלט בבוא העת.

"כבר מאה ועשרים שנה ובמיוחד בשש עשרה שנים האחרונות מתחננים אל הערבים שייקחו את הארץ. השקצים שלנו רוצים לתת להם את הארץ, וכי מה יש להם איתה? הרי בחרו בה רק כדי לאסוף כספים לקרן הקיימת. עקץ הרבי את מחוללי הציונות,כעת משהתבטלה הסיבה אין להם צורך בארץ ישראל. והערבים הם הם אלו שמסרבים לקחת! היש לכך הסבר?"

מעלת בעלי התשובה

לסיום, אמר הרבי זצ"ל כי ישנה מעלה מיוחדת לבעלי התשובה, שבמקום שהם עומדים אין צדיקים גמורים עומדים, מאז מלחמת ששת הימים נפתח אור התשובה ביתר שאת והמוני בית ישראל שבים אל אביהם שבשמים הדבר הוא ממש מסימני הגאולה שתבוא בעזרת השם בקרוב.

צריך להספיק ולהרבות כמה שניתן, בלימוד תורה ועשיית מצוות בזמן שנותר עד ביאת המשיח וזה יציל אותנו מהפורענות.

כאן סקר האדמו"ר את המצב הקשה של היהודים בימינו אנו, אשר מוקפים מכל עבר באומות העולם הרוצים ח"ו לחלותנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר