1,500 איש ברכבת אווירית לבולגריה, לציון הפלא יועץ

קבוצת מקובלים ומורי הוראה תצטרף השנה למסע השנתי המיוחד של ק"ק 'שובה ישראל', בנשיאות האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, לציון בעל ה'פלא יועץ' זי"ע בבולגריה

הרב פינטו על ציון הפלא יועץ (צילום: שובה ישראל)

תחת סידורי ביטחון קפדניים, תצא לדרך ביום שלישי הקרוב רכבת אווירית ובה למעלה מ-1,500 מתפללים לעיר סיליסטרא הבולגרית, מקום ציונו של מרן הרה"ק רבי אליעזר פאפו זי"ע, בעל ה'פלא יועץ', מגדולי המקובלים, אשר התפילות מקום קברו נודעות כמסוגלות לישועה.

בשנים האחרונות הפך המסע השנתי, שמתקיים בסמיכות ליום פטירתו של ה'פלא יועץ', למסורת בקהילת 'שובה ישראל' בנשיאות האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א.

אל המסע מצטרפים מדי שנה המוני חסידים ומקורבים, המקיימים במקום יום של סליחות, תפילות ותחנונים בסמוך לציונו הקדוש של בעל הישועות שעל פי המסופר, ביטל בימי חייו גזירות רבות על עם ישראל, בכוח תפילתו ושגב קדושתו.

בנוסף לרכבת האווירית שתצא משדה התעופה בן גוריון על ידי חברת 'סאן-דור', מתוכננות טיסות נוספות שתצאנה מארה"ב ואירופה. הטרמינל בעיר ורנה

ייסגר במיוחד לכבודם של הבאים ומשלחת מיוחדת בראשות ראש העיר, יוליאין נינדנובה, והשגריר הישראלי, שאול כמיסה, תצא לקבל את פניו של האדמו"ר.

סידורי ביטחון קפדניים ילוו השנה את המסע, שנערך על ידי חברת הנסיעות 'ברקטיה'.

בימים האחרונים קיבץ האדמו"ר שליט"א קבוצת מקובלים ותלמידי חכמים שיצטרפו אל המסע, על מנת לקיים תפילות וייחודים מסביב לציונו של ה'פלא יועץ' להצלת העם היושב בציון בשעה שחרב חדה של שונאי ישראל מונחת על צווארו.

מסורת של 11 שנים

מסע הישועות לסיליסטרא הפך למעמד מיוחד והוא מתקיים זו הפעם ה-11.

מתחם הציון הקדוש של הפלא יועץ. נגאל לפני שנים מידי המקומיים על ידי חסידיו של האדמו"ר ובמקום אף נבנה מקווה טהרה כדי לקיים את בקשתו של הפלא יועץ לבוא ולהתפלל על קברו לאחר טבילה במקווה ולזכות יהודים במילוי משאלות ליבם לטובה ולברכה. ב"שובה ישראל" אומרים עוד שנציגי הממשל שישתתפו במעמד המרכזי, יכריזו על קריאת רחוב מרכזי בעיר על שמו של "הרב הקדוש פאפו שהציל את תושבי העיר מגזירה של מוות".

"זה יום חג ויום דין כאחד", אומרים החסידים. הם מציינים כי ביום הזה מרבה האדמו"ר בתפילות ובלימוד זכות על עם ישראל. האדמו"ר נוהג לנצלך את המסע ואת ההתעוררות הנלווית לה, על מנת להכביר בדרשות מוסר כהכנה לימי הדין. בשעת נעילה, לאחר אמירת סליחות ותקיעת שופר, יסבו ההמונים לסעודת מצווה גדולה, מתוך שמחה הממתקת את הדינים.

"רבים נושעו בישועות גדולות לאחר שהתפללו על הציון הקדוש בבולגריה לאחר טבילה במקווה", אומרים ראשי מוסדות שובה ישראל בישראל, ומציינים כי אלה החפצים להצטרף אל מסע הקודש, יכולים עדיין להירשם במשרדי המוסדות, ברחוב שבט בנימין באשדוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר