מוטק'ה בלוי: "אם ללום יכנס לבית כנסת אני יצא"

במהלך עימות שנערך הבוקר ועסק באפליה במוסדות החינוך התבטא הרב מרדכי בלוי בחריפות לכיוונו של עו"ד יואב ללום "אם יואב ללום יכנס לבית כנסת שאני נמצא בו אני יצא" ללום הגיב: "אתה אפס אני לא מתרגש מההתקפות שלך, זה חלק מהשיטה הליטאית הקולקלת שבמקום להגיב לגופם של דברים אתם מגיבים לגופו של איש, זה חלק מהשיטות המלוכלכות שלך" האזינו לעימות

שאול כהנא | כיכר השבת |
יואב ללום והרב מרדכי בלוי (צילומים: מאיר אלפסי, דובי קורן)

הבוקר (רביעי) התקיים עימות סוער בין הרב מרדכי בלוי יו"ר משמרת הקודש והחינוך לביו עו"ד יואב ללום יו"ר עמותת 'נוער כהלכה' על רקע תחלית שנת הלימודים, כאשר מאות בנות ספרדיות נשארו עדיין ללא מסגרת חינוכית.

במהלך העימות התבטא מוטק'ה בלוי בחריפות ואמר: 'אם יואב ללום יכנס לבית כנסת שאני נמצא בו אני יצא'.

ללום הגיב: "אני לא אכנס מלכתחילה לבית כנסת שאנשים כמוך נמצאים בו, אתה אפס".

בלוי המשיך ותקף: "ללום הוא ילד שניצל מצפורני החילוניות על ידי החינוך העצמאי שאותו הוא מתקיף כרגע".

וללום השיב: "אני לא מתרגש מההתקפות שלך, זה חלק מהשיטה הליטאית הקולקלת שבמקום להגיב לגופם של דברים אתם מגיבים לגופו של איש, זה חלק מהשיטות המלוכלכות שלך".

האזינו לעימות:

כזכור, הבוקר (רביעי) בראיון טעון למרדכי לביא בתוכניתו 'שמונה עד עשר' ברדיו "קול ברמה", חשף חיים כהן כי הרב אלישיב התבטא בחריפות ואמר כי מנהל סמינר שלא מקבל תלמידות ספרדיות הוא גנב.

בפתח הראיון, נשאל חיים כהן: במהלך השנים קבלת המון פניות של הורים שניסו להכניס את ילדיהם לסמינרים, ואתה מעורב בנושא הכאוב מה אתה יכול להגיד בשעה כזו?

"אני "שמח" שמרן הרב שטיינמן עסוק מהבוקר עד הלילה להכניס בנות לסמינרים, כי זה הזכיר לי במה היה עסוק בחודש אלול הרב אלישיב. אני הייתי בסך-הכל שליח בסופו של דבר ההורים היו באים אליו. בזה גדולי הדור צרכים להיות עסוקים באלול?

"וכולם יודעים שישנה אפליה, לומר שאין אפליה זה שקר ודאי שיש אפליה ולא רק בסמינרים גם בישיבות קטנות וגם בישיבות גדולות.

"אני יספר לך סיפור לפני למעלה מעשור קרוב לשתיים עשרה שנה, היה מצב מאוד קשה הרבה מאוד בנות נשארו בחוץ והרב אלישיב זצ"ל החליט שצריך לעשות מעשה. זימן יהודי שקרוב אליו מחו"ל זימן רב מירושלים, ואמר להם שצריך לפתוח סמינר חדש, אמרו לו איך נפתח כולם ילחמו איתנו, אז הייתה לו נכדה, ומרן זצ"ל ענה להם: "היא תהיה התלמידה הראשונה", ומיד קרא לרב אפרתי והורה לו לשלוח את הילדה שלו וכך נפתח הסמינר.

"לפני שנתיים החלטנו להקים עוד סמינר שיהיה סמינר ספרדי הכי טוב שיש. מי אלו שנלחמו איתנו? אותם ראשי הסמינרים הגדולים שפחדו שהספרדיות הטובות ילכו אלינו ואז הם יהיו בבעיה".

- איך ראשי הסמינרים יכולים לטרפד?

"ברישום, כשאתה רוצה לבנות סמינר טוב אתה צריך להתחיל עם הבנות הכי הטובות, והם קבלו את כל הטובות, למרות שבדרך כלל הם קבלו רק את חלקם, הכל בכדי להכשיל את המהלך. לא יכול להיות שמצד אחד הם אומרים תפתחו מצד שני הם מטרפדים את המהלך".

- חזרת למרן הרב אלישיב זצ"ל וסיפרת לו שהם מטרפדים, איך הוא הגיב?

"אני יחדד לך את זה, הרב אלישיב פתח וועדת רבנים, ובתחילה זה הצליח, עברו שנתיים שלוש והתחילו לא לציית לוועדת הרבנים. הרב אלישיב אמר שסמינר שלא מקבל ספרדים הוא גנב, הסמינר מקבל תקציב על חשבון הציבור הספרדי ולא מקבל בנות ספרדיות זו גניבה".

הסמינרים צפצפו על הרבנים?

"כן, כך היו הדברים. הרב אלישיב זימן את לימור לבנת לעצור תקציב לסמינר מסויים כי הם לא צייתו לוועדת הרבנים, וכך היה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות