הקהילה בברלין: "אנחנו הזמנו את הרב מצגר"

הקהילה היהודית בברלין זועמת על מאמרו של הרב פנחס גולדשמיט שפורסם בצהריים (חמישי) ב'כיכר השבת', בו תקף את הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר על התערבותו בקהילות בחו"ל. הביקורת התמקדה גם על הנסיעה של הרב מצגר לברלין, שהזיקה לאינטרסים של הקהילה היהודית, כלשונו. הקהילה בברלין בתגובה: "הביקור ביוזמתנו"

יצחק רבינוביץ | כיכר השבת |
הרב מצגר (צילום: דובי קורן)

הקהילה היהודית בברלין זועמת על מאמרו של הרב פנחס גולדשמיט שפורסם בצהריים (חמישי) ב'כיכר השבת', בו הוא תקף את הרבנים הראשיים לישראל על נסיעותיהם לחו"ל, ובמיוחד את הרב הראשי יונה מצגר.

"רק עתה חזר הרב הראשי האשכנזי מצגר מברלין אחרי שהשמיע הצהרות בנושא ברית המילה אשר מנוגדת לעמדת הקהילה המקומית והרבנות המקומית", כתב הרב גולדשדמיט, "לא בכל יום אנו זוכים לראות מכתב מארגון חילוני למהדרין כה'צנטרלראט' הועד המרכזי של יהודי גרמניה אשר בהנהגתו לפי עניות דעתי אין שם יהודי אחד שהיה קורא לעצמו דתי, ותוקף את רבה הראשי לישראל בנושא פשרנותו בנושא דת, כאשר מדבריו נשמעים כביכול הסכמה לקולות הנשמעים בגרמניה לאסור את ברית המילה ללא פיקוח רפואי, וללא השלמה רפואית למוהלים הפועלים בשטח אשר ממשיכים מסורת בת אלפי שנים".

עוד כתב הרב גולדשמיט בטורו: "למה הרבנים הראשיים לישראל מרבים לנסוע לחו"ל? האם זה בגלל שאין להם לעשות בארץ? או שבגלל שהאוטוריטטה הדתית האמיתית נמצאת בידיים אחרות בארץ, הם נמלטים ופועלים בחו"ל אשר שם הם עדיין נתפשים בידי הגויים והיהודים וכמייצגי דת ישראל?"

כאמור, הקהילה בברלין לא אהבה את המאמר. "הביקור נערך ביוזמתנו ובהזמנתנו", מבהירים ראשי הקהילה היהודית בהודעה רישמית. 

"הננו לאשר בזה שכבוד הרב הראשי לישראל נענה להזמנתינו והגיע לביקור לברלין לפגוש כמה בכירים בממשל הגרמני בקשר לנושא ברית המילה", הם כותבים.

"אנו הקהילה הגדולה ביותר בגרמניה ושמחנו מאוד שכבוד הרב כיבד אותנו ונענה להזמנתנו. הפגישות היו בצלחה גדולה, והיה קשב רב אצל הבכירים ודברי הרב פעלו רבות וטובות על הממשל. אנו מודים לרב על זמנו מרצו והשקעתו למען חיזוק נושא ברית המילה בקהילתינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר