הקץ לסבל של ילדי החינוך המיוחד: הכיתות יתוקצבו

למעלה משבוע לאחר פתיחת שנת הלימודים, מסתמן פתרון לסוגיית החינוך המיוחד בחינוך החרדי. ל'כיכר השבת' נודע כי בתום דיונים אינטנסיביים שהתקיימו בשבועות האחרונים, בעיית התקצוב של החינוך המיוחד נפתרה - משרד החינוך יבצע שינויים תקציביים מסעיפים אחרים לטובת החינוך המיוחד ומשרד האוצר יוסיף תקציב לגידול הטבעי בחינוך המיוחד. הפתרון נמצא אודות לפעילותם של הח"כים גפני, מקלב ומוזס

ישראל כהן | כיכר השבת |
ילדי החינוך המיוחד בהפגנה בשבוע שעבר (צילום: שמואל דריי)

האם הפתרון לילדי החינוך המיוחד בחינוך החרדי נראה סוף סוף באופק? הורי הילדים מקווים כי הפעם התשובה לכך היא חיובית.

למעלה משבוע לאחר פתיחת שנת הלימודים, מסתמן פתרון לסוגיית החינוך המיוחד בחינוך החרדי: הכיתות המקדמות להם זקוקים הילדים יתוקצבו בהתאם לגידול הטבעי.

ל'כיכר השבת' נודע כי בתום דיונים אינטנסיביים שהתקיימו בשבועות האחרונים, בעיית התקצוב של החינוך המיוחד נפתרה - משרד החינוך יוציא הנחיה לתקצב את הכיתות המקדמות בהתאם לגידול הטבעי, וזאת באמצעות שינויים תקציביים מסעיפים אחרים כאשר משרד האוצר יוסיף תקציב לגידול הטבעי בחינוך המיוחד.

הפתרון לבעיה נמצא לאחר דין ודברים שהתנהל בין יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וח"כ אורי מקלב לבין משרד החינוך בראשות השר גדעון סער וסגן השר מנחם אליעזר מוזס, מנכלי"ת המשרד ובכירי משרד האוצר.

בתום ישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר עם שר החינוך גדעון סער, סגנו וצמרת הנהלת המשרד , בהשתתפות ח"כ גפני, ח"כ מקלב וראשי אגף התקציבים במשרד האוצר בראשות משה בר סימן טוב, הוחלט לשנות את ההנחיות בקשר לכיתות המקדמות כשבעקבות כך יעבירו תקציבים ממקורות במשרד החינוך לטובת הסעיף התקציבי של החינוך המיוחד, ומשרד האוצר מצדו יוסיף תקציב ויחד יהיה מענה לכיתות המקדמות.

כזכור, נושא אי תקצוב הכיתות של החינוך המיוחד בחינוך החרדי, עלה למודעות הציבורית בשבועות האחרונים לאחר שהורים רבים פנו לנציגי הציבור החרדי ואמרו כי ילדיהם הזקוקים לסיוע ותמיכה חינוכית מיוחדת אינם מתוקצבים בהתאם לגידול הטבעי, ובשל כך הם מופנים לכיתות רגילות בהם אין התייחסות מתאימה לבעיותיהם.

בשלב מסוים אף החריפו ההורים את המאבק והפגינו יחד עם ילדיהם מול משרד החינוך בירושלים תוך דרישה לפתרון מידי של הבעיה. אמש אף איימו ההורים כי אם הדבר לא ייפתר בימים הקרובים הרי שהם יפנו לבג"ץ כנגד משרד החינוך על מנת שיתערב בעניין.

כאמור, הבוקר נודע כי בפעילותם של הח"כים גפני ומקלב יחד עם סגן השר מוזס הבעיה נפתרה. יצוין כי משרד החינוך היה אמור לבצע זאת ביום חמישי, אך היום בעז"ה תושלם המלאכה ותצאנה ההנחיות של מנכלי"ת משרד החינוך בהתאם לסיכום.

מלשכתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נמסר ל'כיכר השבת' כי הם שמחים שהבעיה הקשה שפסחה משום מה על החינוך הכללי ופגעה רק בחינוך המיוחד בחינוך החרדי אכן נפתרה. "הילדים בחינוך המיוחד יוכלו בעז"ה ללכת כנדרש לכיתות המקדמות שיתוקצבו בהתאם והמוסדות יקבלו את ההנחיות על כך בהקדם", נמסר.

סגן שר החינוך, ח"כ מנחם אליעזר מוזס מסרף "צר לי על ההורים שעברו ימים קשים בהתמודדות עם הילדים ואני שמח על השגת הפתרון לבעיה לאחר רה ארגון מחדש ומיפוי מפת הצרכים והחסרים של החינוך המיוחד בחינוך החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות