מה קורה באמת בקבר 'שמעון הצדיק'? והאם "פרחחים" מנהלים את המקום

האם מנהלי ציון שמעון הצדיק הם "פרחחים ונערים פוחזים"? כך נטען במודעות שפורסמו בעיתונות החרדית. אבל, מה הסיפור האמיתי מאחורי המאבק על ניהול הציון? מה עושים בחורי ישיבה בשעות לילה בחדרים בציון? כל הפרטים מאחורי הסיפור שמטלטל את קבר שמעון הצדיק

ישי כהן | כיכר השבת |
אלי ישי, נורי חנניה וקצין המשטרה (צילום: כיכר השבת)

מי שפתח בימים האחרונים את היומנים גילה מודעות פרסום קשות נגד אנשי הנהלת ציון שמעון הצדיק בירושלים.

אנשי הציון הוגדרו במודעת הפרסום כ'מספר פוחזים, נערי שוליים ריקים ופוחזים".

אז מה באמת קורה במערת שמעון הצדיק?

הכל החל לפני כחודש וחצי כאשר מספר אברכים פתחו 'כולל חצות' במערת הציון, מנהל האתר הרב נורי חנניה ברך על פתיחת כולל נוסף, בנוסף לכוללים הקיימים במקום.

אך בשבוע לאחר מכן, מגיע מנהל הציון בשעות הבוקר המוקדמות ומגלה כי הוצב שולחן בתוך הציון ועליו מיחם שתייה חמה, עוגות שתייה ועוד, הלה פנה לאחד האברכים ובקש ממנו שלא להציב שולחן שכזה בתוך הציון, שכן כך ההוראות של הנהלת המקומות הקדושים, בדיוק כמו בכותל המערבי- לא מכניסים אוכל למקום קדוש.

מכאן העסק החל להדרדר, מנהלי הכולל החלו לתלות מדעות בשטח הציון על כך שהם אלו שמנהלים את המקום, והם אלו שתרמו את השיפוץ הענק במתחם הקבר והסביבה.

המאבק הפף למאבק גדול יותר, בשבוע שעבר, ביום הילולת שמעון הצדיק, כוחות המשטרה והנהלת הציון מקימים 'חדר מבצעים' שבו נמצאים כל הציוד הבטחוני של חבורת האבטחה, ועשרות מצלמות האבטחה שמגנים על עשרות אלפי המתפללים.

בתוך החדר: שלושה בחורי ישיבה

הרב נורי חנניה, מנהל האתר, הגיע יחד עם קצין משטרה בכיר לחדר המבצעים, אך כשהם הגיעו לחדר הם גילו כי ציוד האבטחה זרוק מחוץ לחדר הפיקוד.

חנניה שניסה לפתוח את הדלת הנעולה גילה כי מישהו נעל את הדלת מבפנים, ויחד עם הקצין הוא בקש לפתוח את הדלת.

כשפתחו להם את הדלת הם גילו שלושה תלמידי ישיבות משוחחים, כשהם יושבים על שולחן בתוך החדר שעליו היה מונח ציוד של חברתך האבטחה.

כאשר חנניה בקש מהם לעזוב את המקום , אחד מהם צעק לעברו: "אתה רק עובד נקיון- עוד מילה אחד אתה תעוף מכאן".

קצין המשטרה שהיה במקום הוציא מהחדר את שלושת הצעירים, ואמר להם אם תרצו ללמוד, תלמדו בבית המדרש הסמוך לציון.

"מאבק מלוכלך"

מכאן העסק יצא משליטה, אותם גורמים פנו לעיתוני הבוקר והפכו את הסיפור לכך "שמספר פרחחים סלקו בכח אברכים שעסקו על לימודם בכולל חצות לילה"..

והם לא הסתפקו בכך, בכדי לנסות ולנקום במנהלי האתר, הם אף הפכו את המציאות, במודעות הפרסום שהובאו בעיתונים ככתבות חדשותיות, הם לקחו לעצמם את הקרדיט של השיפוץ הענק במקום, בזמן שחנניה עצמו דאג לתרומות בשווי של מליון וחצי שקל לשיפוץ.

נחמן כהן, מהמתפללים הקבועים בציון במשך שנים ארוכות סיפר ל'כיכר השבת': "מדובר כאן במאבק מלוכלך, מי שיש לו כסף הולך ומשלם לעיתונים ואלו בלי לבדוק את הפרטים מפרסמים כתבות נגד אדם שעושה ימים ולילות למען הציון הקדוש והמתפלים, כמה שחבל שזה קורה.

"חנניה דואג למקום במהלך כל השנה ובמיווחד במהלך ההילולא, וזה רשעות ללכת ולשלם כסף לפרסומת נגדו, גם רב הציון הגאון הרב יעקב חי יוסף אומר תמיד שהרב חנניה הוא עוסק 24 שעות ביממה למען קדושת המקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר