ה"אני מאשים" של החרדים החדשים

"סוג ההתנהגות שמאפיין את הפוליטיקאי והעסקן החרדי הוא לטמון את הראש בחול", מאשימים אנשי תנועת טוב. צפו: נאום הכרזת המלחמה של חנוך ורדיגר בעסקנים. "אני זוכר משא ומתן קואליציני שישב שם ראש עיריית בני ברק, מהעסקונה הישנה, וכל הזמן דרש רק דבר אחד – טרקטור לעיריית בני ברק", סיפר ורדיגר

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: יעקב לדרמן)

"אנחנו כבר לא קבוצת מיעוט. המגזר החרדי הינו קבוצה חזקה ובעלת השפעה. הפוליטיקאים החרדים לא מבינים שעברנו שינוי. אך כמו שמתייחסים אלינו ומתחשבים בדרישותינו עלינו לשאול את עצמנו – מה אנו צריכים לתרום? מה אנו יכולים לעשות?".

במסיבת העיתונאים בעקבות פרישת סיעת "טוב" מהקואליציה בבית שמש, נשא דברים יו"ר התנועה חנוך ורדיגר. את נאומו לא ייחד דווקא למצב בבית שמש אלא סקר את העבר, ההווה והעתיד החרדי, לפי ראות עיניו.

לדבריו, הפוליטיקאים החרדים לא מתבוננים על תמונת המצב הכוללת אלא מעדיפים להמשיך ולהרוויח זמן. "סוג ההתנהגות שמאפיין את הפוליטיקאי והעסקן החרדי הוא לטמון את הראש בחול. בוא נראה מי ימות קודם, הפריץ או הכלב. במקום להבין שהגיע הזמן לקחת יוזמה, להתמודד עם הדברים ראש בראש, לא פירושו של דבר ריב. זו לא מחלוקת. להיפך, זו נקיטת עמדה. זו עמידה על דברים עקרוניים, יכולת לייצג את הדברים ויכולת לומר אותם בצורה ברורה".

"אני זוכר משא ומתן קואליציני שישב שם ראש עיריית בני ברק, מהעסקונה הישנה, וכל הזמן דרש רק דבר אחד – טרקטור לעיריית בני ברק", סיפר ורדיגר מחוויותיו. "דיברו שם על אידישקייט, דיברו על מוסדות, על חינוך, על דברים מכריעים והוא מצידו רק דפק על השולחן כל העת וצעק – טרקטור לעיריית בני ברק. נגמר העידן של טרקטור לעיריית בני ברק. אנחנו צריכים לדאוג לכל התמונה הכוללת, למצב התעסוקה, לאותם אלו שיוצאים ללימודים כלליים. אי אפשר להסתמך בזה רק על תרומות של יהודים פרטיים. הפוליטיקאים החרדים עד כה מתעלמים מכל זאת התעלמות מוחלטת".

ורדיגר רואה ב"טוב" את היחידה שמסוגלת להתנהל בתקופה הנוכחית: "המסגרת היחידה שעומדת בקריטריונים, למרות שהיא עדיין קטנה, היא "טוב". "טוב" היא היחידה שמוכנה להסתכל למציאות בעיניים ולהגיד – קורה משהו. צריך להתייחס אליו".

ורדיגר הבטיח כי למרות ש"טוב" לא רצה כרגע לכנסת היא תלווה את מערכת הבחירות "כמו מתמודדת", כלשונו, ותציב כאן סדר יום חדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר