הקרע הליטאי מחריף

רבני 'הפלס': הכל נעשה בהכוונת הרב אויערבך

האם כל מהלכי אנשי 'הפלג הירושלמי' מגובים על-ידי ראש ישיבת 'מעלות התורה' הגאון רבי שמואל אויערבך? בניגוד לדעה הרווחת בבני-ברק כי הגר"ש לא תומך במהלכים של אנשיו, מבהירים רבני עיתון 'הפלס', הרב דויטש והרב פרידמן, כי הכל נעשה בהכוונתו הרוחנית של הגר"ש אויערבך (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראשי הפלג הירושלמי (צילום ארכיון: כיכר השבת)

האם כל מהלכי אנשי 'הפלג הירושלמי' מגובים על-ידי ראש ישיבת 'מעלות התורה' הגאון רבי שמואל אויערבך? בניגוד לדעה הרווחת בבני-ברק כי התשובה לכך שלילית, בעיתון 'הפלס' מובא אחרת.

במודעה שמתפרסמת הבוקר (שלישי) בעמודו הראשון של ביטאון הפלג, בשם הוועדה הרוחנית של העיתון, עליה נמנים הרב ברוך שמואל דויטש והרב צבי פרידמן, הם מבקשים להבהיר את הנושא, לאור ריבוי העדויות לכך שהגר"ש אינו תומך במהלכים החד צדדיים של אנשיו.

תחת הכותרת "האמת והשלום אהבו", נכתב בשם הוועדה כי "בטאון עולם התורה, הפלס, נועד על מנת להביע דעת התורה והשקפתה כפי שקבלנו ממרנן ורבנן זיע״א וממשיכיהם רבנן גדולי הדור שליט"א".

"דבר זה", ממשיכים חברי הוועדה וכותבים, "כולל את כל העניינים ובפרט בדברים העומדים על הפרק כמו גזירת גיוס בני התורה ח"ו וחינוך בנינו ובנותינו על טהרת הקודש בלי שום שינוי, ובפרט בתקופה זו אשר רבו שונאינו ומנדינו מכל עבר תוך שיתוף עם גורמים מבפנים הרוצים לשנות בכוח או בפיתויים את בני התורה ההולכים בדרך התורה המסורה ובעיקר נגד אלו אשר תורתם אומנותם".

"הדרכים למנוע גזירות ושינויים אלו מסורים כמובן אך ורק בידי עיני העדה גדולי הדור", כותבים הרבנים ומוסיפים כי "כותבי המאמרים בעיתונים אחרים בציבור החרדי אינם אמורים להביע את דעתם ולהורות לרבותינו כיצד עליהם לנהוג, שאם לא כן נהיה ח"ו כדור ששופט את שופטיו, וירהבו הנער בזקן, אשר ע"ז התריעו חז"ל כקללה הגדולה שבכולן". קשה להבין אם הם מכוונים את הדברים לכותבי המאמרים ב'יתד נאמן' או שמא דווקא לכותבים ב'הפלס', אשר סגנונם בנושא ידוע זה מכבר.

למרות פרסום המכתב מעל-גבי העיתון, מוסיפים הרבנים ומבהירים כי "אין דרכנו דרך בני התורה לנהל פולמוסים בעניינים אלו מעל גבי העיתונות ולעיני כל ישראל, בפרט שיש מהכותבים הנגועים באינטרסים ובדעות קדומות".

"בדרך התורה נלך ונקדש שם שמים בעזרת ד' ובסייעתא דשמיא, וכל כלי יוצר עליך לא יצלח. זוהי תשובתנו לכל המקטרגים מימין ומשמאל, ומינה לא נזוע", הם כותבים לסיום.

לדברי אנשי הפלג הירושלמי, המשפט החזק ביותר במודעה הזו הוא מה שמופיע בסוף המודעה, בו נאמר: "הדברים היו למראה עיני ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל אויערבך ואמר לפרסמם".

בכך, לדבריהם, יש את ההוכחה כי בניגוד להתקפות בשבוע שעבר ב'יתד נאמן' וב'משפחה' כאילו ועסקני הפלג הירושלמי וראשי עיתון 'הפלס' פועלים על דעת עצמם וללא גיבוי רוחני מגדולי התורה, הרי שעתה מתברר כי הכל נעשה בתיאום ובהכוונה עם המנהיגות הרוחנית ב'שערי חסד'.

הפא"יניקים החדשים

המכתב בא כתגובה למאמרי הדעה שפורסמו בסוף השבוע האחרון ב'יתד נאמן', בהם הותקפו בחריפות אנשי הפלג הירושלמי על המהלכים השונים בהם הם נוקטים, כאשר בין היתר נטען כי הם עושים זאת על דעת עצמם.

ישראל פרידמן, אחד מעורכי העיתון, כתב מאמר חריף ביותר בו כינה אותם "הפ"איניקים החדשים", וכתב על אנשי 'הפלס' כי הם "לבלרים ממורמרים שעמלו שנים רבות כדי לשנע מערכות כזב, זרזירי עט שניסו לערער את סמכותם של עיני העדה וגדולי הדור באמצעות שקרים ואי אמיתות, התחילו להאמין בשקר שיצרו במו ידיהם".

"העובדה שהם מצאו עצמם מחוץ לקונצנזוס של עולם התורה בגלל ניסיונם לקעקע את ה'אמונת חכמים' לא נתנה להם מנוח", השתלח פרידמן, "עזות המצח שליוותה את התנהלותם במהלך הניסיונות להדביק למנהיגי הדור תדמית שהיא תרמית, השחיזה את מסריהם ומשחה אותם בארס מבית מדרשה של תנועת ההסכלה הארורה".

"זה לא יצליח", קבע פרידמן, "הניסיונות המחוכמים להתיז בוץ על סמכותם של מנהיגי העדה בלי לתת הזדמנות לקנח את הנטפים לא יכולים לספק להם תוצאות. גם אם עושים שימוש בדמגוגיה של היתלות באילנות גבוהים, ענקיים מן העבר. הזאת הייתה תורתו של מרן החזון איש? לנסות לשמוט את שטיח ההנהגה. שמא זאת קיבלנו מהרב שך זצ"ל? האם לכך התכוון הרב אלישיב זצ"ל? חלילה. מי הפנה עורף למרנן ורבנן גדולי ישראל וכפר בסמכותם? המזרחי לדורותיו, פא"י וגרורותיה".

באשר למפלגת 'נצח' והאיומים לריצה נפרדת לשם הצבעת מחאה, כתב פרידמן: "אותם זרזירי עט שמאמינים בשקר שהם בנו וגם הציבו אינם חדלים מלפגוע בזדון ובמתכוון במנהיגיו של עולם התורה שרוב מנין ובנין של חכמי הדור נוטלים מהם עצה כדי שלא להיכשל. יחד עם קבוצת עסקני שוליים שאיש אינו מכיר ושמם נשלף מדפי זהב הם מאיימים בהרצת מפלגה קיקיונית שנדונה לכישלון וודאי ומטיפים להימנעות מהצבעה. הם מצהירים: לא נצביע כדי לגרוע, לא ניתן קול כדי לחבל".

בהמשך מגביר פרידמן את המתקפה וכותב: "אנו עדים לניסיונות פיראטים לעלות על ספינתה של עולם הישיבות והיהדות החרדית ולהשתלט עליה, כבר תקופה ארוכה אנו שומעים 'כולה שלי', למה? ככה! כי זה מה שאנחנו רוצים. אנחנו ניטול את ההגה, אנחנו ננווט. לא מרנן ורבנן עיני העדה שקיבלו את שרביט ההנהגה. ואם לא תתנו לנו, נשבור הכל בלי אחריות!".

"הגיעה השעה", סיכם פרידמן, "לקום ולזעוק: חדלו לכם קומץ לבלברים ודלי רוח. בושה לכם עסקנונים קטני דעת, פא"יניקים חדשים. אל תרעילו את בארות הרוח, הפסיקו לסכן את עולם התורה".

מודעת הרבנים, הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר