גיוס חרדים

המתח לשיא: בוטל ביקורה של ראש אכ"א בבני-ברק

סיור נדיר של ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלופה אורנה ברביבאי, בהיכלי הישיבות בבני-ברק שאמור היה להתקיים היום (שלישי) בוטל, ככל-הנראה בשל החשש למחאה נגד גיוס חרדים. בתוך כך, מנכ"ל מינהל השירות האזרחי קיבל איומים על מעורבותו וחלקו בתוכנית לגיוס חרדים (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ישיבת פוניבז' (צילום: פלאש 90)

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלופה אורנה ברביבאי, הייתה אמורה לבוא היום (שלישי) לסיור נדיר וראשון מסוגו בעיר בני-ברק, אך אמש הוחלט לבטלו, מחשש למחאה חרדית נגד הניסיונות להביא לגיוס חרדים.

לפי התוכנית, ברביבאי הייתה אמורה להיפגש עם בכירים בעיר בני-ברק, לסייר בישיבות מרכזיות בעיר כדוגמת ישיבת פוניבז', ולהתחכך בהמון העם בחנויות בעיר, בניסיון לעודד גיוס בהסכמה של חרדים לצה"ל.

אך כאמור, ברגע האחרון הוחלט לבטל את הסיור המתוכנן, הסיבות לכך חלוקות. ממארגני האירוע חששו מהתפתחות של מחאה נגד ברביבאי ולכן החליטו לבטל את הסיור ולהזמין את נציגי המגזר החרדי לסיור בבסיס תל השומר.

ב'ישראל היום' דווח כי גורמים צבאיים לא שללו שהביקור בוטל "מסיבות פוליטיות" פנים-חרדיות.

מדובר צה"ל נמסר: "במסגרת תהליכי הלמידה וכחלק ממאמץ ההכנה למיון וגיוס רחב היקף של חרדים לצה"ל, נבחנו מספר מתכונות לקיום יום עיון בנושא לגורמי הגיוס והמיון. לבקשת עיריית בני ברק, לא יכלול יום העיון ביקור בעיר ברק כפי שתוכנן, וזה יתקיים בבסיס מיטב".

מעיריית בני ברק נמסר כי "בשל התחייבויות קודמות ראש העיר אינו יכול להיפגש בשעה הייעודה, ואף הציע לדחות את הפגישה".

גורם צבאי מאגף כוח אדם אמר ל-ynet כי "מדובר בפעם הראשונה בה קצין כל כך בכיר היה אמור לבקר בבני ברק ולהכיר מקרוב את המגזר, ובעיקר שהמגזר החרדי יכיר את הצבא ויבין שאפשר עם רצון טוב לגשר על כל הפערים".

את הביקור, מגדיר הגורם כ"הזדמנות נדירה עם אמירה מובהקת של צה"ל לרחוב החרדי - אנו מעוניינים לגייס בהסכמה ולא בכפייה, תוך שיתוף פעולה עם הרבנים וראשי הישיבות, והקניית תנאים מתאימים לאלו ששומרים על אורח החיים החרדי גם בשירותם".

בתוך כך, ב'ישראל היום' דווח כי מנכ"ל מינהלת השירות הלאומי-אזרחי שר-שלום ג'רבי קיבל איומים על חלקו בתוכנית לגיוס חרדים.

אל ג'רבי נשלח מכתב שנחתם על-ידי "הרוצים בטובת נשמתכם וחותמים בפקודת הקודש", בו נטען כי הוא נשלח לאחר התייעצות עם רבנים, ולאחר ששמעו על מקרים שבהם אברכים הצטרפו לשירות והידרדרו ברמתם הרוחנית.

ג'רבי אמר בתגובה: "אני משוכנע שזה קומץ קטן במגזר החרדי שחושש מההצלחה של השירות האזרחי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר