פעילים ביהדות התורה: אין אחדות, השטח רדום

ב'יהדות התורה' השיקו אמש את מטה הבחירות של התנועה, אולם בשטח, הפעילים עדיין רדומים "מאחורי הקלעים המאבקים נמשכים וקשה להגיע להסכמה שתזרים "אנרגיה חדשה" למתנדבים ותגרום להתעוררות במערכת הבחירות" הם אומרים, וגם: למה ב'יתד' התעלמו מפתיחת הפעילות? (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יהדות התורה, המאוחדת? (צילום: פלאש 90)

בשעה טובה ומוצלחת יצאו סוף סוף אמש במפלגת יהדות התורה לדרך ופתחו את מערכת הבחירות בצורה רשמית בכינוס של כל "הקודקודים" של אגודת ישראל ודגל התורה שנועדו בישיבה משותפת במה שכונה "חנוכת המטה" במשרדים השכורים באור יהודה.

אך מתברר כי גם מי שציפה שלפחות כעת, חודש ומשהו לפני יום הבחירות ובמפלגה המנומנת משהו,יזכרו להתעורר ולהתחיל בקמפיין אמיתי ומאסיבי מתוך אחדות ושיתוף פעולה הרי שהוא צפוי להתאכזב ולגלות כי מצב הדברים שונה לחלוטין.

מבדיקת עיתוני הבית של המפלגה עולה כי רק העיתונים "המודיע",ו"המבשר" המזוהים עם תנועת אגו"י החסידית מדווחים על טקס פתיחת המטות בעוד שב"יתד נאמן" המייצג את "דגל התורה" הליטאית נרשמת התעלמות מופגנת.

לדברי בכירים בדגל התורה, אין סיבה שיתד נאמן ידווח על פתיחת המטות וזאת בשעה שהכל עוד לא מאורגן ומסוכם באופן סופי. קודם יש לפתור את המחלוקות הפנימיות ואז לצאת ביחד למערכת הבחירות הגורלית.

לדברי אחד הגורמים בתנועה ששוחח עם כיכר השבת "התחושות הם שאין אחדות ותמימות דעים במפלגה. נכון שכלפי חוץ כולם ישבו יחד ושוחחו על דא ועל הא כאילו הכל בסדר, אבל מאחורי הקלעים המאבקים נמשכים וקשה הגיע להסכמה שתזרים "אנרגיה חדשה" למתנדבים ותגרום להתעוררות במערכת הבחירות".

העסקנים וראשי המטות חשים כי השטח מנומנם והפעילים רדומים. "יש תחושה שהכל מת. אם לא יקרה משהו דרסטי ומישהו "ינער את המערכת" הרי שנקבל בסוף רק 4 מנדטים". מזהיר הגורם.

לדברי בכיר אחר המעדיף לדבר שלא לציטוט, "הסיבות לתחושת המשבר מגוונות. החל אי קיום "הסכם הרוטציה" בין אגו"י ודגל התורה בשבוע האחרון וחילוקי הדעות במפלגה סביב הנושא, כמו גם החשש ממפלגה חדשה שתוקם בציבור הליטאי זאת בנוסף לפלגים וחסידויות שלא חשים עצמם חלק מ"יהדות התורה",כל אלו משפיעים לרעה על האוירה הכללית וגורמים לדיכדוך בקרב פעילי השטח".

"קשה לשכנע אותם לעבוד למען המטרה החשובה כשלמעלה אצל הבכירים המצב בעייתי ולא מוסדר.אני מקווה, שכולם יתעשתו ויפתרו את כל הבעיות ונוכל לצאת לקמפיין ממש בקרוב.יש מערכת בחירות גורלית לפנינו וסכנות רבות ניצבות כנגד עולם התורה והישיבות ואסור להישאר שאננים ולא לפעול,אני קורא לכולם להתעשת ויפה שעה אחת קודם". אומר הבכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר