'כח להשפיע' ו'נצח' יתאחדו?

ר' אמנון יצחק: הרב אוירבך אמר להצביע לכח להשפיע

הרב אמנון יצחק ממשיך את מסע הבחירות שלו, והערב, במהלך הרצאה שנשא הוא הצהיר: "הרב שמואל אוירבך אמר היום שמצווה להצביע לרב אמנון יצחק". בתוך כך נודע ל'כיכר השבת' כי בימים האחרונים מוחתמים עשרות רבנים ברחבי הארץ על מכתב חריף נגד אמנון יצחק (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב שמואל אוירבך לצד הרב אמנון יצחק (צילומים: מאיר אלפסי)

הדרמה בעיצומה: ר' אמנון יצחק הצהיר הערב (יום שלישי), כי הגאון הרב שמואל אוירבך אמר להצביע למפלגתו 'כח להשפיע'.

במהלך הרצאה שנשא אמנון יצחק בנתיבות הוא תקף קשות את המכתב של מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף שאמר עליו 'הקדיח תבשילו', וטען כי מדובר במכתב מזויף.

לאחר מכן הפתיע הרב את המשתתפים ואמר: "הרב שמואל אוירבך אמר היום שמצווה להצביע לרב אמנון יצחק, וגם הוא יש לו כרגע מפלגה, עוד לא ברור אם הוא יתאחד או לא".

בהמשך ההרצאה, נטל אחד המשתתפים את המיקרופון, ואמר כי הוא חזר בתשובה בזכות אמנון יצחק, אולם הוא נשמע רק למרן הגר"ע יוסף, ויצביע רק למפלגה עליה יורה מרן הגר"ע. בתגובה נותק למשתתף המיקרופון, ולאחר מכן, תקף אותו אחד המשתתפים ואמר לו "אתה חייב הכרת הטוב לרב אמנון יצחק".

כזכור, אנשי 'הפלג הירושלמי' הסרים למרותו של של הגאון הרב שמואל אוירבך, מריצים בימים אלה את מפלגתם - 'נצח', בעקבות הפילוגים הפנימיים ב'דגל התורה'.

הצהרה כזאת, לפיה מצווה להצביע למפלגתו של הרב אמנון יצחק - אם אכן נאמרה, הינה עד כה התמיכה הפומבית הראשונה של רב או דמות ציבורית חרדית ידועה במפלגתו של הרב אמנון יצחק.

כזכור, בתחילת השבוע פורסם מכתב בכתב ידו של מרן הרב עובדיה יוסף, שהגדיר את הרב אמנון יצחק כ'הקדיח תבשילו', וכי יש להחליפו ב"אדם ירא שמיים".

הרב אמנון יצחק הגיב למכתב בחריפות ואמר: "על פי דעת תורה של אחד מגדולי הספרדים שקבלתי הרי תגובתי: כל מי שיוצא נגדי בדבור או בכתב מבלי לברר את דברי בבית דין עובר על איסור דאורייתא של "שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק" חשן משפט סימן יז. וכל המדבר כנגדי סרה או לשון הרע ומאמין לשמועות מבלי לבררן עימי אין לו מחילה עולמית".

בנוסף, אמש (שני) הגיע הרב אמנון יצחק לביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי וסיפר לו על השתלשלות העניינים. לדברי מקורבו של הרב אמנון יצחק, ששובץ במקומות הראשונים ברשימה, הרב ביקש את תמיכתו של הגר"ח קנייבסקי לתגובתו על המכתב של מרן הגר"ע יוסף שפורסם בתחילת השבוע.

לדברי מקורבי הרב אמנון יצחק, הגר"ח קנייבסקי הפנה את הרב יצחק למרן הגר"ח שטיינמן, באומרו כי "הוא מנהיג הדור".

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע, כי בימים אלה, מוחתמים עשרות רבנים בכל רחבי הארץ, על מכתב חריף ביותר נגד הרב אמנון יצחק. המכתב צפוי להתפרסם בקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר