החסידים מתגייסים למחות על כבודו של הרב עובדיה

הביטאונים החסידיים התגייסו לפרסם את מכתב המחאה החריף כנגד ר' אמנון יצחק, ואומרים כי "לא הייתה התלבטות", זאת לעומת הביטאון הליטאי 'יתד נאמן' שבחר להתעלם. "לא ייתכן שייפגעו בצורה כה חמורה באחד מגדולי הדור ואנחנו לא נמחה על כך", אומר ל'כיכר השבת' בכיר באחד העיתונים החסידיים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: כיכר השבת, פלאש 90)

הביטאונים החסידיים התגייסו לפרסם את מכתב המחאה החריף כנגד ר' אמנון יצחק, לעומת הביטאון הליטאי 'יתד נאמן' שבחר להתעלם.

קוראיהם החסידיים של ביטאוני 'אגודת ישראל', העיתונים 'המודיע' ו'המבשר', הופתעו הבוקר (חמישי) לגלות כי בעמודו הראשון של העיתון מתנוססת מודעת המחאה של רבני עדות המזרח כנגד ר׳ אמנון יצחק על פגיעתו במרן הרב עובדיה יוסף.

וכך, תחת הכותרת "רבם דקרו" הופיע הנוסח המלא של כרוז המחאה, כשעליו מתנוססים חתימותיהם של גדולי הרבנים וראשי הישיבות הספרדיים.

מתברר כי העסקנים הבכירים בציבור החסידי החליטו להטות שכם ולהתגייס למען שמירה על כבודו של נשיא מועצת חכמי התורה הרב עובדיה יוסף.

"לא ייתכן שייפגעו בצורה כה חמורה באחד מגדולי הדור ואנחנו לא נמחה על כך", אמר הבוקר ל'כיכר השבת' בכיר באחד העיתונים החסידיים. לדבריו, אין פה שום שאלה. "ברגע שהבנו שיש מודעה שכזו לא הייתה התלבטות אם לפרסם אותה", הוא מדגיש.

על השאלה האם הוא לא חושב כי מדובר בהתערבות בעניינים של מפלגה אחרת ואולי אפילו השתתפות מסוימת בקמפיין הבחירות של תנועת ש"ס, משיב הבכיר כי הוא לא רואה זאת כך. "לא מדובר בתעמולת בחירות, מדובר בהגנה על כבודו של רב גדול בישראל ללא שום היבט פוליטי. היסוד שלנו כציבור חרדי מושתת על הציות לגדולי ישראל ועל קיום הפסוק /ועשית ככל אשר יורוך'", הוא אומר.

יצוין כי בין גדולי הדור החסידיים לבין מרן הרב עובדיה יוסף ישנם קשרי ידידות וההערכה, כך למשל בתקופה האחרונה ביקרו אותו האדמו"רים מבעלזא וויז'ניץ כשאדמו"רים אחרים אף השתתפו בכינוסים תורניים שערך.

ל'כיכר השבת' נודע כי עסקנים מסוימים שעמדו מאחורי יוזמת מכתב המחאה ניסו להחתים עליו גם אדמו"רים ורבנים חסידיים, אולם מסיבות שונות הדבר לא יצא כרגע אל הפועל.

בניגוד לעיתונים החסידיים שפרסמו את המודעה בעיתוני הציבור הליטאי ובהם 'יתד נאמן', לא מוזכר הדבר גם לא ברמז, וזאת למרות שהמודעה נשלחה, כך לפי הדיווחים, גם למערכות העיתונים הללו.

כזכור, ר' אמנון יצחק טען בשבועות האחרונים כי הוא קיבל חיזוק ותמיכה מגדולי הדור בציבור הליטאי, בהם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגר"ש אויערבך.

זה נוסח המכתב החריף עליו חתמו עשרות רבנים:

"מחאה נמרצת, רבם דקרו", נכתב בכותרת המכתב.

"המומים וכואבים על חילול ה' הנורא אשר נעשה בשער בת רבים, על ידי אנשי ריב ומדון המתעטפים באיצטלא מזוייפת של קדושה, ופוגעים ומבזים מערכות אלקים חיים, וכל מטרתם היא רק כדי לגדל את שמם תוך זריעת מחלוקת בישראל, ובזה נגרם בלבול בקרב המון העם.

"לא עת להחריש, ואנו מוחים מחאה נמרצת, ומזהירים את קהל יראי ה' לבל יפלו ברשתו של ר' אמנון יצחק אשר הוכיח שכל מטרתו היא בהאדרת שמו ובהגדלת קרנו, תוך פגיעה ובזיון במרן מאור עינינו פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף שליט"א, אשר מסר ומוסר את נפשו ומאודו על התורה הקדושה למען כלל ישראל ולהחזיר עטרת יהדות ספרד ליושנה.

"ובפרט בעת הזאת אשר מרחפות גזירות על עולם התורה ולומדיה, מעיז ר' אמנון יצחק לפלג ולשסע את הציבור, להחליש את כח עולם התורה, ולגרום לצער השכינה, ובוודאי לא תצליח דרכו. וצריך כל אחד למחות על מעשיו, ואין לסייע לו בתרומות או בכל עניין אחר, ולכל עדתו אנו קוראים, היבדלו מתוך העדה הזאת.

"וזיכנו הקב"ה להסתופף תחת הנהגתו של מרן מאור ישראל שליט"א אשר ממימיו אנו דולים, ומתורתו אנו למדים. ועושה השלום הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל, ונזכה לביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן. החותמים בצער ובלב רותח".

המכתב בעיתון 'המבשר', הבוקר. (כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר