הסתת 'קווי המהדרין' חוזרת?

נוסעת טוענת: חרדים ירקו לעברי ואמרו "לא יהודיה"

מקרי ההשפלה ב'קווי המהדרין' חוזרים? נוסעת טוענת בימים האחרונים כי עברה מסע של השפלה באחד במהלך נסיעה. לדבריה, הנוסעים ירקו לעברה וצעקו לעברה קריאות גנאי בהם "את לא יהודיה": "סירבתי להצעת מקום הישיבה באיזור הנשים, כשדמעות זולגות מעיני" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90. למצולמים אין קשר לכתבה)

ההשפלה בקווי המהדרין חוזרת? נוסעת טוענת כי נוסעים חרדים שנסעו עימה באוטובוס לעיר 'ערד' יירקו עליה במהלך הנסיעה.

בסטטוס שהעתה לרשת הפייסבוק, תיארה הגולשת את המקרה וגררה אחריה גל תגובות של גולשים נזעמים.

לפי דבריה, כבר עוד לפני הנסיעה נהג האוטובוס לא ממש איפשר לה לעלות לאוטובוס: "נהג האוטובוס לא פתח את דלת הכניסה אל האוטובוס, והתרחק ממני. התקדמתי לעברו, ולאחר כמה נסיונות כאלה, שבמהלכם לא הבנתי מה בדיוק קורה,
נהג האוטובוס "נכנע" למאמציי, ופתח את הדלת". היא מתארת.

הנוסעת מתארת, כי בזמן שעברה למקומות הממוקמים בסוף האוטובוס, הנועים החרדים כינו אותה בשמות גנאי.

"התיישבתי לכמה דקות מאחור, כשאני מוקפת נשים וילדים בוכים ורועשים, תוהה מה עליי לעשות, איך פועלים בשיאה של המציאות שנפלתי לתוכה, גמלה בליבי החלטה. נעמדתי במרכז האוטובוס, ממש ב"תפר", בין הנשים והגברים, בהתרסה אילמת, לא עמדתי באיזור "הנשים", אם כי עמדתי- ואציין שוב, עמדתי בלי לזוז או לומר מילה, בין שני המושבים האחרונים באיזור "הגברים".הגברים סביבי החלו לעשות רעשי הקאה מדומים, לדבר ביניהם ביידיש ולנוע, להתרחק מ"המפגע".
כשאחד מהם נעמד וצעק עליי "לכבד את הזכויות שלו".

"לאחר מכן, הנשים מאחורי החלו "לחפש לי" מקום ישיבה, תוך שהן מעירות שאני "לא יהודיה", ומסבירות לילדהם ש"היא עושה דווקא וזה נורא עצוב שאין לה כבוד", וסירבתי בנימוס להצעת מקום הישיבה באיזור הנשים, והמשכתי לעמוד, לבהות קדימה, דמעות זולגות מעיני ללא הרף".

"במהלך הנסיעה, הגברים המשיכו לדבר ביניהם ביידיש ולכנות אותי כינויים כאלה ואחרים, חלקם בעברית וחלקם ביידיש,
לצערי, הבנתי את רובם. הנשים שמאחוריי, לאחר כמה דקות של שקט, המשיכו לתקוף אותי מילולית, באומרם שאני "לא מכבדת אותם", שאני "חצופה" שיוצרת בעיה".

לדבריה: "לקראת סיומה של אותה נסיעה ארורה, ירק אחד הגברים לרגליי וצעק כינוי גנאי ביידיש".

ח"כ ציפי חוטובלי בנסיעה על קו מהדרין (צילום אילוסטרציה: פלאש 90. למצולמים אין קשר לכתבה)

לאחר ביקורת שמתחה על חברת 'אגד' המפעילה את אותו קו בו התחוללה הדרמה, כותבת הגולשת: "אינני מנסה לעודד שנאת-דתיים, ולא אלימות כלפי אף אחד".

אולם כצפוי, התגובות לא איחרו לבוא, וגולשים רבים תקפו את המגזר החרדי.

כזכור, ב'אגד' פורסמו לפני כשנה, בזמן סערת 'הדרת הנשים' מודעות באוטובוסים, לפיהם אסור להטריד נוסעים בשל מקום מושבם באוטובוס.

"עפ"י פסק הדין של בית המשפט הגבוה לצדק אשר דן בביטול הסדרת ההפרדה בקווי המהדרין, רשאי כל נוסעת לשבת בכל מקום שתבחר (למעט המקומות המסומנים לאנשים עם מוגבלות)" נכתב במודעות שפרסמה 'אגד'.

עוד נכתב בהודעת החברה: "הטרדת נוסע בקשר למקום הישיבה באוטובוס עלולה להיות עבירה פלילית, הוראה זו הינה בכל קווי השירות למעט קווים בהם נמכרים מקומות ישיבה שמורים"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר