בית שמש: פרויקט הבניה נתקע, הרוכשים נאבקים

לפני כשנתיים יזמו עסקנים מהציבור החרדי רכישת מתחם לצורך בניית יחידות דיור לבני הישוב הישן. אולם מתברר, כי מאז התכנית נתקעה, הנזק: כ-90 מליון שקלים (חרדים)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בהתארגנות רוכשי הדירות ב"רמת אברהם" בבית שמש טוענים: מאז רכישת הדירות ירדו לטמיון 80 מיליון ₪

לאחר שנה וחצי של המתנה לדירות שבפרויקט בבית שמש, הוקם ועד פעולה מאורגן של רוכשי הדירות במטרה לקדם את תחילת הבניה.

לפני כשנתיים יזמו עסקנים מהצבור החרדי בראשות ר' אברהם סלונים רכישת מתחם לצורך בניית יחידות דיור לבני הישוב הישן. הדירות נמכרו במחיר עלות ללא שום רווח ומתוך מטרה אחת ויחידה לסייע במצוקת הדיור ולהקל על המשפחות את עול הוצאות רכישת הדירה.

במקביל לקבוצה זו התארגנה קבוצה מטעם "דגל התורה" בראשות ר' מנחם בלומנטל והרב משה פראנק. ההרשמה למכירת הדירות הסתיימה תוך מספר ימים ובתקווה שתוך שנה וחצי יוכלו הקונים לעבור ולהתגורר בשכונה החדשה בבית שמש.

לקראת תחילת העבודה נמצאו במתחם עשרת כוכים, היזמים פנו לגדולי ישראל ומומחים בבקשה לבדוק מה מבין הכוכים הם בורות ומה הם מערות קבורה. ראשי ארגון אתרא קדישא התעקשו בכל מחיר שלא יבוצעו במקום בדיקות מסיבותיהם הם.

ללא קשר, שנה לפני מכירת המתחם ניסה איש עסקים ידוע לרכוש את המתחם אולם הדבר לא יצא אל הפועל, בדיעבד טוענים גורמים כי דמות מוכרת הקשורה לאתרא קדישא השקיעה אצל אותו יזם מיליוני שקלים.

היות ולא נערכו במקום בדיקות ביקשו הרבנים את חוות דעתו של הגאון רבי זלמן קורן בעניין ולאחר בירור נתן חוות דעת האומרת שגם אם ישנם במקום קברים מדובר בקברי כנענים מהתקופה הנקראת הברונזה התיכונה.

לדברי הגורמים, במקום לא נמצאו קברי יהודים הקבורים על גבי קרקעיות של מערות ולא בתוך כוכים. הרב קורן זכה לאמונו המלא של גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק וייס זצ"ל במכתב משנת תשמ"ג.

בערב חג הסוכות האחרון פורסם מכתבו של ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך ובו דעת תורה כי אין שום מניעה להתחיל באופן מידי בעבודות. במכתבו מזכיר הראב"ד את חוות דעתו של חבר הבד"צ הגאון ר' יעקב בלוי זצ"ל הסבור אף הוא שיש להתחיל בעבודות במקום.

למרות זאת ועל מנת להגיע להבנות גם עם אתרא קדישא טוענים הדיירים כי המתינו למציאת פתרון שיהיה מקובל גם על אתרא קדישא. בחודשיים האחרונים נערכו במקום בדיקות והתברר כי אין במקום שום ממצאים של קברים. למרות הבדיקות והאישורים עד לרגע זה לא החלו העבודות במקום.

הדיירים הנאלצים לשלם מזה כשנה וחצי החזר הלוואות שלקחו ובמקביל ממשיכים לשלם שכירות על הדירות בהם הם מתגוררים התארגנו בשבוע האחרון כדי למצוא פתרון לעיכובים המתמשכים.

"חשבנו שמדובר במאבק על קברים ועל אידשקייט ולכן המתנו עד כה, מתברר שיש כאן מערכה סתמית לצורך שאינו קשור לשמירת קברים או לבעיה הלכתית"

בימים הקרובים מתכוונים הדיירים להמשיך בפעילות על מנת שהעבודות יתחילו.

א.מ. אב לארבעה מספר לכיכר השבת: "הגענו למצב שאין לנו לחם בבית, גם להורים אין כבר יכולת לסייע"

בנוסף עולה, כי סכום דמי השכירות המשולמים מדי חודש ע"י תשע מאות שישים ושמונה הרוכשים מגיעים לסך של 4,800,000 ₪ בחודש ומאז רכישת הדירות ירדו לטמיון קרוב לתשעים מיליון ₪.

את תגובת 'אתרא קדישא' לטענות לא ניתן היה להשיג.

מודעה אותה הפיצו הרוכשים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר