פנייה נגד 'יהדות התורה'

חדו"ש לועדת הבחירות: לפסול פרסום ה'קול קורא'

נוסח ה'קול קורא' עליו חתמו מרנן ורבנן גדולי ישראל להצבעה עבור רשימת 'יהדות התורה', מעורר מרבצם את אנשי עמותת חדו"ש, שפנו ליו"ר וועדת הבחירות המרכזית השופט אליקים רובינשטיין בדרישה לפסול את פרסום הקריאה בשל הברכות הכלולות בו למי שיצביע עבור הרשימה החרדית (חדשות, חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

לאסור פרסום ה"קול קורא" של גדולי ישראל עובר הצבעה לרשימת יהדות התורה בשל הברכות הכלולות בו, כך דורשת עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון מוועדת הבחירות המרכזית.

עמותת חדו"ש עתרה אתמול (שלישי) ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, כדי שאיסור פרסום נוסף של ה"קול קורא" של מרנן ורבנן גדולי ישראל עבור רשימת 'יהדות התורה'.

נוסח ה"קול קורא" שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', פורסם אתמול ביומונים החרדיים, ובו חתימתם של מרנם ורבנם גדולי ישראל בראשות מרן הגראי"ל שטיינמן, כ"ק האדמו"ר מגור, כ"ק האדמו"ר מבעלזא, מרן הגר"ח קנייבסקי, כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ, כ"ק האדמו"ר מצאנז ועשרות רבנים ואדמו"רים נוספים.

לטענתם, בנוסח קריאת הרבנים נעשה שימוש בלתי חוקי בברכות, כאשר הרבנים מברכים בסיום הנוסח כי "הננו תפילה להשי"ת כי הפועלים והמצביעים למען רשימת יהדות התורה המאוחדת והשבת אגודת ישראל דגל התורה שסימנה ג' לכנסת, יתברכו בבני חיי ומזוני ובכל הברכות ממקור הברכות".

עמותת חדו"ש מסתמכת בעתירתה על חוק הבחירות שקובע כי "כל המשדל אדם להצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת בדרך של השבעה, קללה, נידוי, חרם נדר או הבטחה להעניק ברכה דינו מאסר חמש שנים או קנס".

מנכ"ל חדו"ש, עו"ד אורי רגב כותב בעתירה כי להבטחה לבנים, אריכות ימים ופרנסה, "יש ערך ומשקל מיוחד באזני המאזינים והקוראים, המאמינים בכוחם של המבטיחים והמעתירים תפילות לחולל נפלאות במרומים ולהביא באורח על-טבעי להתגשמות ברכות אלה בחייהם של הנזקקים".

רגב מבקש מרובינשטיין להורות ליהדות התורה "לחדול משימוש בהבטחה ו/או יצירת זיקה בין הצבעה עבורה בבחירות לבין מתן ברכות למצביעים". עוד הוא מבקש "לאסור על אמצעי התקשורת הכתובה, האלקטרונית והאחרת לפרסם הודעות ו/או מודעות היוצרות זיקה בין הצבעה עבור המשיבה בבחירות לבין קבלת ברכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר