בסיועם של ליצמן והאדמו"ר מגור

אחדות ב'יהדות התורה': הרב אוירבך יגיע לכינוס

לאחר פגישה דרמטית שנערכה בשעות הערב בין הגאון הרב שמואל אוירבך לבין כ"ק האדמו"ר מגור, הושג איחוד בציבור החרדי. לפי הצפוי, 'יהדות התורה' תציג בכינוס המפלגה אחדות מקיר לקיר כאשר גם הגר"ש אוירבך ישתתף בכינוס. בנוסף, צפוי הרב אוירבך לפרסם מכתב תמיכה ב-ג' (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב שמואל אוירבעך (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

לאחר נסיונות רבים: הושגה אחדות בציבור החרדי, והגאון הרב שמואל אוירבך צפוי להשתתף מחר בכינוס 'יהדות התורה'

בסביבות השעה 20:00 הגיע כ״ק מרן האדמו״ר מגור למעונו של מרן הגר״ש אוירבך לביקור מיוחד בו הזמין אותו לכינוס מפלגת 'יהדות התורה' מחר.

בעקבות הפגישה, מציגה 'יהדות התורה' אחדות היסטורית, ומחר צפויים לשבת כל גדולי ישראל מעל בימה אחת כשהדבר שסלל את פריצת הדרך הינה התחייבותו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לתאם מהלכים בעניין גזירת הגיוס מול בית הגר״ש אוירבך.

בנוסף, על פי הצפוי יחתום הרב אוירבך בעקבות כך על מכתב מיוחד שיקרא להצביע למפלגת יהדות התורה. לפיו, בשל גזירות הגיוס והסכנות הניצבות בפני עולם התורה הרי שיש להצביע לרשימת יהדות התורה.

השאלה הגדולה כעת הינה, האם הרב אוירבעך יתייחס במכתבו רק ל'אגודת ישראל' החסידית שהובילה לאיחוד הדרמטי, ויתעלם מ'דגל התורה' הליטאית.

גורמים בפלג הירושלמי אומרים הערב בסיפוק ל'כיכר השבת' כי סגן השר ליצמן והסיעה המרכזית הוכיחו חריצות ונחישות יוצאת דופן לפתור את המשבר. "מה שגפני ודגל התורה לא עשו, מתברר שהגיע דווקא מהסיעה החסידית" הם אומרים.

לדבריהם, הסיעה המרכזית הבטיחה למרן הרב אירבעך, כי בכל עניני הגיוס הם יהיה מתואמים מול הרב אוירבעך.

לעומתם, גורמים קיצוניים בפלג הירושלמי מביעים התנגדות לאיחוד שהושג, ואומרים כי למרות זאת, הגרעין הקשה לא יצביע לתנועת 'יהדות התורה'.

כזכור, בתחילת השבוע הגיע מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן לביתו של הרב אוירבך ונפגש עמו. לדברי הנוכחים בפגישה, הרב אוירבעך והגראי"ל לא שוחחו בעניין הבחירות הקרובות.

הרב אוירבך קיבל את הרב שטיינמן בחביבות רבה ואז החלו השניים לשוחח בדברי תורה כשבין היתר התבטא מרן הגראי"ל שטיינמן ואמר למרן הגר"ש אוירבך כי נכדו ממשפחת 'ברלין' למד בישיבת מעלות התורה "אצלכם" ו"סיפר חידושי תורה רבים ונפלאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר