כישלון בחריש

ועדת המכרזים פסלה את הצעות העמותות החרדיות

מכה קשה לדיור החרדי: ועדת המכרזים של מנהל מקרקעי ישראל הודיעה כי היא פוסלת את הצעות ועד הדיור החרדי שאיחד בתוכו 13 עמותות חרדיות שהתמודדו במכרז לעיר חריש, וזאת בשל החשש להטיית מכרזים בהתארגנות עסקית. משמעות ההחלטה, כי הקבוצות האחרונות שאינן דתיות זכו במכרז (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
כאן תוקם חריש? (צילום: דף הפייסבוק של השר אטיאס)

מכה קשה לפתרון הדיור החרדי: ועדת המכרזים של מנהל מקרקעי ישראל הודיעה כי היא פוסלת את הצעות ועד הדיור החרדי שאיחד בתוכו 13 עמותות חרדיות שהתמודדו במכרז לעיר חריש, וזאת בשל החשש להטיית מכרזים בהתארגנות עסקית.

המכרזים בחריש יצאו לדרך לפני כמה חודשים וכללו בתוכם מגרשים לבנייה של אלפי דירות. במשך התקופה פנו העמותות החילוניות שהתמודדו אף הם במכרז לוועדת המכרזים של המנהל במחוז חיפה בדרישה לפסול את הצעותיהן של 13 עמותות חרדיות.

לפני כחודש טענו העמותות החילוניות שהתמודדו אף הן במכרז כי העמותות החרדיות מאוגדות תחת ועד הדיור החרדי המאוחד, שפעל כקרטל ופעלו כנגד הוראות המכרז בחריש, כשמדובר בעבירה על חוק המכרזים ועל חוק הגבלים עסקיים. בפנייה שהעבירה חריש הירוקה נטען כי בכל ההצעות של העמותות החרדיות היו מחירי הקרקע מתואמים לכאורה.

הרשויות השונות העדיפו לגלגל את "תפוח האדמה" הלוהט מאחד לשני אולם היום כאמור החליט המנהל על פסילת ההצעות של וועד הדיור החרדי.

מדובר במכה קשה בעיקר עבור ח"כ מאיר פרוש שהינו אחד החברים בבעלות של ועד הדיור המאוחד ויזם את פיתוחה ושיווקה של העיר חריש עבור הציבור החרדי במטרה שתהווה בעתיד עיר חרדית כדוגמת, אלעד, מודיעין עילית וביתר עילית.

אולם כעת נראה שהגולל נסתם על התוכנית השאפתנית וזאת משום שמשמעות ההחלטה היום הינה כי הקבוצות האחרות שאינן דתיות הן אלו שזוכות אוטומטית בתנאי המכרז דבר שישפיע בוודאות על אופייה העתידי של העיר ועל אורח החיים של תושביה כשהתקווה שיהיה זה עיר חרדית ודתית נמוגה.

גורמים פוליטיים מעריכים כי קבוצות הרכישה החרדיות יפנו כעת בערעור לבית משפט העליון אולם הדבר עשוי לקחת תקופה ארוכה עד שתתקבל החלטה סופית בנידון.

בנוסף, קיימת אפשרות כי הקבלנים שזכו במכרזים עם העמותות דרכן התמודדו יחליטו לפנות אל אלפי הנרשמים החרדיים ולשווק להם את הפרויקטים שייבנו, כך הקבלנים יודעים שיש להם קבוצה שתרכוש את הדירות. השאלה היא האם הם יסכימו להתאים את מחירי הדירות לאלו שהציע וועד הדיור החרדי.

nמינהל מקרקעי ישראל נמסר כי "לאחר סגירת המכרז שבנדון, הגיעו לוועדת המכרזים פניות שבהן נטען כי למכרז הוגשו הצעות על ידי מספר עמותות, אשר קשורות, לטענת הפונים, לחברה אחת - וישנו חשש כי גורם אחד מתאם בין כל ההצעות. ועדת המכרזים של המינהל ערכה שימוע לעמותות ובאי כוחן והחליטה לפסול 13 מההצעות".

מוועד הדיור נמסר בתגובה כי "העמותות קיבלו בצער את החלטת ועדת המכרזים. פעילות העמותות היתה ללא דופי ולוותה בייעוץ משפטי. כל עמותה תבחן את החלטת ועדת המכרזים ותקבל הכרעה באשר להמשך פעילותה בימים הקרובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר