הלם באור יהודה

דרעי על הספרים השרופים: "מזעזע, חילול השם אדיר"

לאחר שריפת ספרי ההלכות של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף, הגיע אריה דרעי לאור יהודה, אמר פרקי תהילים והעביר בכאב את הספרים לגניזה. בראיון ל"כיכר השבת", אומר אריה דרעי: "מזעזע שהגענו לזה, באנו לכאן כדי למחות, זה חילול ה' אדיר, אני מקווה שזה מעשה של טועה אחד". צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי והספרים השרופים (צילומים: ישי כהן, יעקב כהן - מטה ההסברה)

העיר אור יהודה לא זוכרת בוקר שכזה, ספרים עם פסקי ההלכה של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף ובנו הגאון רבי יצחק יוסף נשרפו על ידי אינשי דלא מעלי.

מנהיג ש"ס אריה דרעי ירד לשטח וכאב את כאב הציבור, אמר פרקי תהילים עם רבני העיר, והעביר את הספרים בכאב עצום לאתר הגניזה.

בראיון ל'כיכר השבת', ממקום גניזת הספרים, אמר אריה דרעי: "זה מזעזע שהגענו לזה, באנו לכאן בשביל מטרה אחת - כדי למחות, ולכבד את מה שצריך לעשות מבחינת הביזיון שהיה, לתת כבוד לתורה, חבל שהגענו למצב כזה, ה' יעזור שבעזרת-השם יחזור השלום".

"מעשים כאלה אם היו קורים בחו"ל, כל העולם היה מזדעזע מאנטישמיות", הוסיף דרעי, "הייתי צריך במשך הרבה דקות לנחם קצין בכיר בצבא שתרם את הספרים לעילוי נשמת אמא שלו, ועכשיו הוא בוכה איזה עילוי נשמת יש לאמא שלו, אמרתי לו שיתרום עוד סט למישהו אחר וה' יעזור שזה יהיה לעילוי נשמתה".

דרעי הוסיף ואמר כי "זה חילול ה' אדיר, אני מקווה שזה מעשה של טועה אחד, אומרים שזה אדם בלי דעת, ושזה לא מלמד על הכלל. למחות על כבוד התורה היינו חייבים ואני מקווה שיצאנו ידי חובה".

יוסי, קצין הצבא שתרם את הספרים שעלו באש, לעילוי נשמת אמו, סיפר ל'כיכר השבת': "אני קניתי את ה'ילקוט יוסף' לפני חמש שנים בערך לעילוי נשמת אמי. התקשרו אלי בשבע בבוקר כשהייתי בדרך לבסיס ואמרו לי שמצאו את הספרים שרופים, וכשבאתי וראיתי את ה'ילקוט יוסף' נשרף ושמות של ההורים, של הילדים שלי להצלחה ושל האלוף שמוליק ערד שליווינו אותו 25 שנה בצנחנים עשה לי לא טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר