הרב עמאר מגיב לשריפת 'ילקוט יוסף': "ירידה מוסרית חמורה"

הראשל"צ רבי שלמה משה עמאר מגיב לשריפת ספרי 'ילקוט יוסף' הבוקר באור יהודה: "לב מי לא יחרד למשמע שמועה רעה כזאת המלמדת על ירידה מוסרית חמורה" כתב הרב עמאר בהודעה שפירסם. עוד קרא הרב עמאר: "גם בימי הבחירות אנו מצווים לשמור על כבוד הזולת, ולהימנע מהלבנת פנים ושאר איסורים שבין אדם לחברו, שאלו מצוות חמורות מאוד" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
"שמעתי בצער" הרב עמאר (צילום: פלאש 90)

הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר הוציא הודעה בה הוא מגנה את השערוריה הבוקר ב'אור יהודה' כאשר ספרים עם פסקי הלכות של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף ובנו הגאון רבי יצחק יוסף נשרפו.

בהודעה שהוציא הרב עמאר נכתב: "ידע נא ישראל כי גם בימי הבחירות אנו מצווים לשמור על כבוד הזולת, ולהימנע מהלבנת פנים ושאר איסורים שבין אדם לחברו, שאלו מצוות חמורות מאוד".

בהתייחסות לשריפת הספרים כתב הרב: "שמעתי בצער שיש ששלחו ידם והשחיתו ספרים קדושים ועברו על לאו דאורייתא 'לא תעשון כן לה' אלקיכם', עד היכן יגיעו הדברים, אוי לאזניים שכך שומעות".

"ולב מי לא יחרד למשמע שמועה רעה כזאת שהיא מלמדת על הירידה המוסרית החמורה, ה' ירחם".

כזכור, הבוקר התעוררו תושבי 'אור יהודה' לבוקר כואב כשגילו את ספרי ה'ילקוט יוסף' שרופים בסמוך לבית כנסת בעיר.

מנהיג ש"ס אריה דרעי שהגיע במיוחד למקום אמר ל'כיכר השבת': "זה מזעזע שהגענו לזה, באנו לכאן בשביל מטרה אחת - כדי למחות, ולכבד את מה שצריך לעשות מבחינת הביזיון שהיה, לתת כבוד לתורה, חבל שהגענו למצב כזה, ה' יעזור שבעזרת-השם יחזור השלום".

'אור יהודה', הבוקר.

"מעשים כאלה אם היו קורים בחו"ל, כל העולם היה מזדעזע מאנטישמיות", הוסיף דרעי, "הייתי צריך במשך הרבה דקות לנחם קצין בכיר בצבא שתרם את הספרים לעילוי נשמת אמא שלו, ועכשיו הוא בוכה איזה עילוי נשמת יש לאמא שלו, אמרתי לו שיתרום עוד סט למישהו אחר וה' יעזור שזה יהיה לעילוי נשמתה".

דרעי הוסיף ואמר כי "זה חילול ה' אדיר, אני מקווה שזה מעשה של טועה אחד, אומרים שזה אדם בלי דעת, ושזה לא מלמד על הכלל. למחות על כבוד התורה היינו חייבים ואני מקווה שיצאנו ידי חובה".

יוסי, קצין הצבא שתרם את הספרים שעלו באש, לעילוי נשמת אמו, סיפר הבוקר (ראשון) ל'כיכר השבת': "אני קניתי את ה'ילקוט יוסף' לפני חמש שנים בערך לעילוי נשמת אמי. התקשרו אלי בשבע בבוקר כשהייתי בדרך לבסיס ואמרו לי שמצאו את הספרים שרופים, וכשבאתי וראיתי את ה'ילקוט יוסף' נשרף ושמות של ההורים, של הילדים שלי להצלחה ושל האלוף שמוליק ערד שליווינו אותו 25 שנה בצנחנים עשה לי לא טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר