נעצר חשוד בשריפת ספרי "ילקוט יוסף"; נחקר בחשד ל'עלבון דת'

שוטרי משטרת מסובים עצרו הבוקר תושב אור יהודה בן 45 בחשד לשריפת ספרי 'ילקוט יוסף'. החשוד נחקר בחשד ל"עלבון דת", לאחר החקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
דרעי והספרים השרופים, אתמול (צילום: ישי כהן)

שריפת ספרי הקודש: תושב אור יהודה בן 45, נעצר הבוקר (שני) על-ידי שוטרי תחנת מסובים, בחשד לשריפת ספרי "ילקוט יוסף" אתמול בעיר, והועבר לחקירה.

החשוד, נחקר בתחנת המשטרה כאשר העבירה המיוחסת לו היא "עלבון דת", הכוללת בתוכה שריפת ספרי קודש.

מהמשטרה נמסר כי הרקע לשריפת הספרים עדיין אינו ברור, ונבדקת האפשרות כי מדובר בסכסוך בנוגע לתעודות כשרות.

לאחר החקירה, שוחרר החשוד בערבויות ובתנאים מגבילים. במהלך חקירתו, הכחיש כל קשר לאירוע שריפת הספרים.

אתמול בבוקר, התעוררו תושבי אור יהודה לשמע הידיעה הקשה על שריפת ספרי "ילקוט יוסף", שהוציא לאור הרב יצחק יוסף בנו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף.

מיד עם מציאת הספרים השרופים, הגיש יו"ר ש"ס באור יהודה תלונה בתחנת משטרת מסובים, והבוקר, כאמור נעצר החשוד.

שעות ספורות לאחר מציאת הספרים, הגיע לעיר יו"ר ש"ס בפועל אריה דרעי, קרא במקום פרקי תהילים עם רבני העיר, העביר את הספרים לגניבה ומחה על חילול כבוד התורה.

בראיון ל"כיכר השבת", אמר אריה דרעי כי "זה מזעזע שהגענו לזה, באנו לכאן בשביל מטרה אחת - כדי למחות, ולכבד את מה שצריך לעשות מבחינת הביזיון שהיה, לתת כבוד לתורה, חבל שהגענו למצב כזה, ה' יעזור שבעזרת-השם יחזור השלום".

דרעי הוסיף ואמר כי "זה חילול ה' אדיר, אני מקווה שזה מעשה של טועה אחד, אומרים שזה אדם בלי דעת, ושזה לא מלמד על הכלל. למחות על כבוד התורה היינו חייבים ואני מקווה שיצאנו ידי חובה".

הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, הוציא איגרת מיוחדת בה גינה את שריפת הספרים. "שמעתי בצער שיש ששלחו ידם והשחיתו ספרים קדושים ועברו על לאו דאורייתא 'לא תעשון כן לה' אלקיכם', עד היכן יגיעו הדברים, אוי לאזניים שכך שומעות", כתב הרב עמרא והוסיף כי "לב מי לא יחרד למשמע שמועה רעה כזאת שהיא מלמדת על הירידה המוסרית החמורה, ה' ירחם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר