השר אלי ישי ל'כיכר השבת'

"אם יהיו מכסות לתלמידי ישיבות, לא נשב בממשלה"

במפלגות החרדיות נערכים במרץ לקראת תחילת המשא ומתן הקואליציוני שיפתח בקרוב. השר אלי ישי בשיחה לכיכר השבת: "לא נשב בקואליציה שיהיו בה מכסות של תלמידי ישיבה", בנוסף, אומר ישי כי ש"ס לא תכנס לבדה לקואליציה ללא 'יהדות התורה'. וגם: האם תהיה פגישה בין גדולי ישראל? (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אלי ישי, ברקע: תלמידי ישיבה (צילום: פלאש 90)

ביום חמישי הקרוב יגיעו נציגי תנועת ש"ס, התנועה החרדית הגדולה בכנסת ה-19, לבית הנשיא שם יוועצו עימו, וימסרו על החלטתם על מי להטיל את הרכבת הממשלה הבאה. ככל הנראה, בש"ס ימליצו על ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו.

בימים האחרונים גזירת הגיוס ומתווה יאיר לפיד מדאיגים מאוד את ראשי תנועת ש"ס שינהלו את המשא ומתן הקואליציוני מול 'הליכוד בתינו'.

יאיר לפיד, העומד בראשות המפלגה השנייה בגדולה - 'יש עתיד' עומד בדעתו כי יש לתת פטור לכ-400 תלמידי ישיבות מדי שנה, שאותם הצבא יבחר, שאר תלמידי הישיבות - יגוייסו לשירות צבאי או אזרחי.

נציגי הציבור החרדי יודעים שכמעט בלתי אפשרי, לשבת בקואליצייה שתתמוך במתווה זה, ולכן החליטו על שיתוף פעולה בין המפלגות החרדיות ש"ס ו'יהדות התורה', שביחד הם כוח של 18 מנדטים.

בשיחה ל'כיכר השבת' מצהיר סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי, כי במידה ויהיו 'מכסות' של מספר תלמידי ישיבות בכל שנה - ש"ס לא תשב בקואליצייה הבאה.

"זה לא רק קו אדום אחד" אומר השר ישי, "יש הרבה דברים שלא מקובלים עלינו, הכללים שלהם, של גיוס לכולם מגיל 18, ולהשאיר רק 400 תלמידי ישיבות מידי שנה, זה ברור שזה נקרא לסגור את עולם התורה והישיבות ולזה לא נסכים, אם יהיו 'מכסות' של מספר תלמידים מידי שנה, ש"ס לא תשב בקואליצייה הבאה".

(פלאש 90)
אלי ישי לצד בנימין נתניהו. (צילום: פלאש 90)
הגדלה

השר ישי סיפר על הפגישה שהייתה לו עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני: "ישבנו לתאם עמדות, רצינו להבהיר שאנחנו לא נשב בממשלה שתרצה להחריב את עולם התורה, לא ניתן שיוציאו תלמידי ישיבה מהסטנדר".

השבוע, דווח ב'כיכר השבת' כי תיתכן אפשרות בה בנימין נתניהו ירכיב ממשלה עם החרדים והימין, כשהוא משאיר את יאיר לפיד מחוץ לקואליצייה, השר ישי עצמו מאמין שממשלה כזאת תוכל לקום: "יש הרבה חלופות ליאיר לפיד, יש מספר אופציות, באיזה אופצייה יחליט בנימין נתניהו? עדיין אי אפשר לדעת".

באשר לאפשרות של כניסת ש"ס לממשלה ללא 'יהדות התורה' אומר השר ישי: "אין מצב שנכנס לקואליצייה בלי יהדות התורה, או שנהיה במחלוקת עם יהדות התורה בנושא הגיוס, בנושא הזה אנחנו נלך ביד אחת".

בסיומה של השיחה הצהיר השר ישי כי הוא מקווה שתתקיים בקרוב פגישה בין גדולי ישראל מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף, ומרן הגראי"ל שטיינמן: "אני חושב שזה דבר חשוב שיקרה, שכל גדולי התורה יתכנסו לטכס עצה, אני אשמח שזה יקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר