פרסום ראשון

'יש עתיד' ו'הליכוד' יקימו צוות לפתרון סוגיית הגיוס

גורמים ב'יש עתיד' וב'הליכוד ביתנו' אישרו בסוף השבוע את דבר הקמתו של צוות משותף שינסה לאתר נוסחה משותפת ומוסכמת לפתרון סוגיית השיויון בנטל, כך נודע ל'כיכר השבת'. יצויין, כי הצוות המשותף שצפוי להיות מוכרז בקרוב, אינו מהווה הסכמה של 'יש עתיד' לחבירה לקואליציית נתניהו (חדשות, פוליטי)

יוסף פאר | כיכר השבת |
מודעות נגד גיוס חרדים (צילום: פלאש 90)

'הליכוד ביתנו' ו'יש עתיד' יקימו צוות משותף לפתרון סוגיית השוויון בנטל, כך נודע ל'כיכר השבת'.

בצוות המשותף, יהיו חברים נציגים משתי המפלגות, שינסו להביא לפתרון מוסכם על שני הצדדים בסוגיית השירות הצבאי.

הסיבות להקמת הצוות, שביום שישי האחרון זכה ל'אור ירוק' מכיוון בכירים ב'יש עתיד' הינם הפערים הגדולים בין מתווה יאיר לפיד שמציע 'יש עתיד', למתווה יעלון שמציעה 'הליכוד ביתנו'.

גורמים ב'הליכוד ביתנו' וב'יש עתיד' אישרו בשיחה ל'כיכר השבת' את הקמת הצוות החדש, בו יהיו חברים משתי המפלגות. ואם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, יוכרז פומבית בימים הקרובים.

יצויין, כי הצוות המשותף שיוקם, אינו מהווה אישור ש'יש עתיד' תשב בקואליציית נתניהו, אך בהחלט מהווה תמרור לציבור החרדי, שחשש מברית בין המפלגות החילוניות. שעלולה להירקם, באם במסגרת הצוות החדש יושגו הסכמות שיתקבלו על שתי המפלגות.

כזכור, בעקבות החשש מקואליצייה חילונית שתילחם בעולם הישיבות, בימים האחרונים נועדו ראשי המפלגות החרדיות ש"ס ו'יהדות התורה' בנסיון לגבש גוש חרדי שיהווה אלטרנטיבה ליאיר לפיד.

במהלך השבוע האחרון היה נסיון לצרף לגוש גם את אנשי 'הבית היהודי', ולהוביל גוש שיתנגד מחד לפתרון סוגיית הגיוס בדרך של כפייה, ומאידך יתנגד לפינוי ישובים.

בשבוע שעבר (חמישי) שלח מרן הגר"ע יוסף איגרת מיוחדת אל נשיא המדינה שמעון פרס בה קרא לו להתערב בסוגיית השוויון בנטל, ולמנוע קרע בעם.

"בעת קשה זו לעולם התורה, ברצוני לפנות אליך בבקשה אישית, שתפעיל את השפעתך ומעמדך הרם, בכדי לאחד את העם, ולמנוע קרע קשה בעם ישראל חס ושלום", כתב הגר"ע יוסף לנשיא.

בתגובה לאיגרת, אמרו גורמים בבית הנשיא כי הוא צפוי להתערב ולקחת על עצמו לגשר בין המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, לשותפות הקואליציונות האפשריות בכל הקשור לחוק הגיוס ולמשבר סביב השוויון בנטל.

כאמור, הצוות המשותף בין 'יש עתיד' ו'הליכוד ביתנו' אותו יוזמים גורמים בכירים מאוד בשתי המפלגות, גורם לחשש לא קטן בקרב ראשי המפלגות החרדיות, שסברו שנתניהו יעדיף אותם כשותפים טבעיים, על פני יאיר לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר