סופה של הפטרונות החרדית

"איום קיומי וסכנה", כך הוגדר ב"כיכר השבת", נאומה בארמית של ח"כ רות קלדרון. יהודה שלזינגר, כתב לענייני חרדים ב'ישראל היום' מזדעק: זהו סופה של ההתנשאות והפטרונות החרדית (דעה)

יהודה שלזינגר | כיכר השבת |
יהודה שלזינגר (צילום: ברלה שיינר)

אלה ימים קשים מאד לציבור החרדי. 'גזירת הגיוס' מרחפת, ספסלי האופוזיציה מעולם לא נראו כל כך קרובים, ועכשיו אפילו המקום היחיד שכביכול היה שייך לעולם החרדי, התורה הקדושה, כבר לא שייך רק להם. ח"כ רות קלדרון מ'יש עתיד' דיברה בארמית מעל דוכן הכנסת, ולא רק היא, עליזה לביא מצטטת דברי חכמים בנושא הגיור ועפר שלח מדברי הרמב"ם.

מיד נזעקו הדוברים החרדים "איום קיומי", "השכלה חדשה", "הסכנה הגדולה" - הוגדר הנאום באתר 'כיכר השבת'. השכלתה של קלדרון בנושא הגמרא אינה חדשה, חדשה העובדה שההתנשאות והפטרונות החרדית הגיעה לשיאים חדשים ומכאן היא צפויה רק להתרסק.

זה האיום הקיומי האמיתי: רות קלדרון לומדת גמרא

הצביעות של הדוברים החרדים מגוחכת. מחד, כאשר אדם שאינו חובש כיפה, או אפילו חובש כיפה "בגודל של הכיפה בנט" משתמש בדברי תורה לטיעוניו בעד גיוס חרדים ("האחיכם יצאו למלחמה.." "אפילו חתן ביום חופתו...") נטען כי הוא אינו מבין דבר בתורת ישראל, הוא הרי "לא טעם טעמה של תורה" ולא ישב בספסלי הישיבות, מאידך, כאשר אלו מנסים להתקרב אל "טעמה של תורה" מוגדר העניין כ"איום קיומי".

אותה התנשאות חטפה זעזוע גם מול הציבור הדתי-לאומי, השבוע כבר שאל אבי מימרן, שדרן בכיר, בעקבות כוחה המתחזק של הציונות הדתית, הברית בין בנט ולפיד והעמדתו של אורי אריאל כמי שמנסה למצוא פתרון לסוגיית הגיוס כיצד יש להתייחס אל אותם 'המזרחי', "האם צריך לקרב אותם? להרכין ראש בפניהם?". כלומר, עד עכשיו ראשנו היה זה שמורם והנה, אבוי, התהפכו היוצרות. לא פלא שאנשים כמו בנט מרגישים קרובים יותר ללפיד מאשר לגפני.

הימים של השליטה החרדית לקראת סיומם, הן במוסדות הדת כמו הרבנות והמועצות הדתיות הם בכנסת שם כבר לא משמשות המפלגות החרדיות כלשון מאזניים והן על לימוד התורה- במפלגה שמוצגת כאולטרא חילונית שרודפת חרדים (יש עתיד) יש יותר מוסמכים לרבנות מאשר בש"ס, הדתיים לאומיים מחזיקים גם את המדינה ולא נופלים בהחזקתו של עולם התורה עם ישיבות הסדר המכינות, ולציבור החרדי נשאר בעיקר לעשות חשבון נפש.

יהודה שלזינגר, כתב לענייני חרדים של "ישראל היום"

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות