מועצת יש"ע: לעשות מאמץ להכניס את המפלגות החרדיות לממשלה

בעקבות החשש מפני בחירה של המפלגות החרדיות לשמאל בעד ותמיכתן בפינוי ישובים קוראת מועצת יש"ע "לעשות מאמץ ע"מ להכניס את המפלגות החרדיות לממשלה" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: פלאש 90)

חוששים לגורלם: במועצת יש"ע, חוששים מפני ההצהרות של המפלגות החרדיות על חבירה לשמאל ותמיכה בפינוי ישובים וקוראים לעשות מאמץ כדי להכניסם לממשלה.

בהודעה מיוחדת שפרסמה מועצת יש"ע בצהריים (שני), נכתב כי "מועצת יש"ע רואה בציבור החרדי ובמפלגותיו שותפים במאבק על ארץ ישראל וישנה חשיבות גדולה בצירופם לממשלה".

במועצת יש"ע מוסיפים ואומרים כי "במשך שנים רבות מצאנו בהם תומכים נאמנים להתיישבות ביש"ע ואנו חייבים להכיר להן תודה על כך".

"אנו דורשים מכל הצדדים לעשות מאמץ כן על מנת להכניס את המפלגות החרדיות לממשלה וקוראים להיכנס אתם למשא ומתן מידי", קוראים במועצת יש"ע.

על פניו, הסיבה לקריאה הזו היא ההצהרות של בכירי המפלגות החרדיות כי התוצאה הישירה של ציר בנט-לפיד והחרמתן מכניסה לממשלה היא תמיכתן בפינוי יישובים.

ב'גלי צה"ל' דווח הבוקר כי בכירים ש"ס מבהירים שיכלו לאופוזיציה בראש מורם, ולא יתנו לממשלה מנוחה. הבכירים צוטטו כשאמרו כי "נדאג שהכסף יגיע לנזקקים ולא לנוער הגבעות של בנט".

בכיר נוסף בש"ס, אמר אמש ל'הארץ' כי "לא משנה איזו ממשלה תקום, ואם אנחנו נהיה בפנים או נהיה בחוץ. אנחנו הולכים על הראש של ההתנחלויות, בלי חשש. נצביע בעד פינוי מאחזים, נצביע בעד הקפאת בנייה, נתמוך במהלכים מדיניים, נצביע בעד קיצוץ תקציבים להתנחלויות".

כאמור, החשש מפני תמיכה של המפלגות החרדיות בפינוי יישובים, כמו גם הקריאות ההולכות וגוברות להחרמה חרדית של מוצרים מההתנחלויות, הביאו ככל-הנראה את מועצת יש"ע לצאת בקריאה נחרצת להכניס את החרדים לממשלה.

אתמול, הצטרף לדברים יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, במכתב ששיגר לסגן השר מנחם אליעזר מוזס, בו כתב: "לצערי, אני רואה בימים אלה אנשים היודעים היטב את פעלכם - גומלים לך ולסיעתך רעה תחת טובה. לא רק עוול יש בהתנהגותם, אלא גם איוולת".

"אני לא הצבעתי עבור 'הבית היהודי' ואינני רשאי לדבר בשם מנהיגיו או בשם מצביעיו. בוודאי שאיני יכול לדבר בשם הציונות הדתית, שאיני נמנה עליה אף שאני בין אוהביה. אינני מתיימר לדבר גם בשם ההתיישבות כולה. רק בשמי שלי אני מבקש לומר לך שאני מתבייש", הוסיף דיין במכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות