בעקבות ברית בנט -לפיד

לראשונה: חרדים קוראים להחרים מוצרים מיש"ע

האמירות בציבור החרדי נגד הציונות הדתית והמתנחלים - מחריפות. לאחר דבריו של סגן שר האוצר יצחק כהן לפיהם ההתנחלויות מהוות "נטל כלכלי" מתבטאים הפרשנים החרדים וקוראים ל'פגיעה בכיס' של המתנחלים "לחשוב פעמיים אם לפרנס את השונאים אותנו, הגיע הזמן שנפסיק להיות פראיירים" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
ריבלין ובלום (צילום ארכיון: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

החרם החרדי נגד ההתנחלויות צובר תאוצה: הפרשנים החרדים יעקב ריבלין ואבי בלום קראו היום בצורה פומבית "לנקום" בציונות הדתית באמצעות חרם על מוצרי ההתנחלויות "לחשוב פעמיים אם לפרנס את אלה ששונאים אותנו, הגיע הזמן שנפסיק להיות פראיירים".

בראיון למוטי לביא ברדיו 'קול ברמה' אמר הבוקר הפרשן אבי בלום כי הברית של בנט ולפיד מביאה תוצאה טובה לציבור החרדי, והיא: הניתוק מהימין והמתנחלים: "אני חושב שלפחות מבחינה אידיאולוגית, אם יש מזהו טוב בסיפור הזה, זה ההשתחררות מחיבוק הדוב עם המתנחלים, הרי העמדות של היהדות החרדית בעניין הזה ידועות, שלא להתגרות באומות".

בלום אמר בנוגע למה שכינה "השיח ההזוי הזה על נטל", "אני הייתי שבוע שעבר ביום חמישי בהתנחלות קרני שומרון ואתה רואה את הכוחות האדירים של הצבא על כל מתנחל כמעט יש לך חייל, אלה אותם כוחות שבעצם רוצים לקחת מהחיילים החרדים.

מדברי בלום: "עד שבנט בא ובוכה על כך שיש אימהות שלא ישנות בלילה, אפשר לבוא ולשאול אותו באיזו זכות הוא לא מאפשר לאם התל אביבית, ועכשיו הוא לא רוצה לאפשר גם לאם החרדית לישון בלילה כדי להגן על איזה שהוא מאחז".

"בישיבות ההסדר מקבלים מימון מלא על כל שנות לימודם בישיבה עוד יותר ממה שמקבל בחור חרדי. שיתחילו לבדוק את העניינים שלהם, נראה אותם צועקים" אמר בלום.

הפרשן יעקב ריבלין התייחס בהומור ואמר: "בעצם יוצא שאם יגייסו גדודים חרדיים, זה בעצם כדי להגן על ההתנחלויות, ולכם הפירוש נחל חרדי, מה זה נחל? "נוער חרדי להתנחלויות".

ריבלין הביע צער על פירוק הברית עם השמאל בשנת 91: "עכשיו הגיע הזמן להכות על החטא ההיסטורי של כשלון התרגיל המסריח בשנת 91, אם היינו הולכים אז עם השמאל וכורתים איתם ברית אז יכול מאוד להיות שלא היה לנו היום את כל הבעיה של ההתנחלויות המיותרות האלה".

"הציר הזה של בנט ולפיד נוצר לא כל כך נגד חרדים כמו לרווחת הציבור המדושן הזה של המתנחלים". את ח"כ אורית סטרוק מגדיר רבלין במהלך השיחה "הצעקנית הזו".

במהלך השיחה אמר אבי בלום, כי אילו היו העמדות של הציבור החרדי מאז ומעולם "רק שאנחנו פשוט הכפפנו ראש ואמרנו למתיישבים אם אתם לא תתקפו אותנו אנחנו גם לא נתקוף אתכם".

"אנחנו לא מדברים כאן בשיח של לעקור את ההתנחלויות, מדברים כאן על כל העניין הזה של המאחזים, מגרון, גבעת האולפנה, מאות מליונים על שטויות, אתה רואה ישיבות ממשלה שנערכות על כל מיני מבנים הזויים של סוחרי קרקעות ביש"ע".

"לפגוע בכיס של אלה ששונאים אותנו"

בהמשך הראיון, החריפו הפרשנים את התבטאויותיהם, ואף קראו פומבית לפגוע כלכלית בהתנחלויות: "יהיה לנו הרבה כסף ביד, אולי עם הכסף הזה נרכוש מוצרים רק מתוך הקו הירוק, ונחשוב פעמיים אם לפרנס את אלה ששונאים אותנו" אמר יעקב ריבלין.

"שכל אחד ישקול לעצמו" אמר ריבלין בתגובה להערה של בלום לפיה חוק החרם שולל חרמות, וכי האמירה מנוגדת לחוק.

בלום הצטרף גם הוא לקריאה ואמר: "צריך לבחון את זה משפטית ולפגוע בכיס עד כמה שהדבר אפשרי".

לדבריו של בלום: "הגיע הזמן שנפסיק להיות פראיירים, כשהנציגים שלהם היו עם שלושה מנדטים, למי הם פנו כל הזמן? מישהו בליכוד ספר אותם? חוץ מכמה כותרות פופוליסטיות הם פנו לאלי ישי, הם פנו לאריאל אטיאס לגפני, כמה הם פינקו אותם".

ריבלין טען במהלך הראיון כי הפגיעה הכי קשה בציבור החרדי הגיעה דווקא מהרב דב ליאור, שגיבה את הברית בין בנט ולפיד: "אתה יודע ממי קיבלנו את הסכין הכי גדולה? אני קיבלתי אותה במשרד של הרב דב ליאור שהוא חתם על הברית בין לפיד ובנט. כשהרב דב ליאור, מנהיג הימין הקיצוני והמשיחיסטי וההזוי הזה חותם על מסמך שמשמעותו החרמת חרדים"

לדברי ריבלין "באמת הגיע הזמן לשים קץ לכל מערכת הקשרים הזו עם מערכת סוחרי הנדל"ן בשטחים".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו 'קול ברמה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר