התושבים זועמים על ה"סגר" בלילות

"בני ברק הפכה לגטו, ראש העיר מחזיר אותנו אחורה"

החלטתו של ראש עיריית בני ברק לאכוף את סגירת העסקים בשעות הלילה מקוממת את תושבי בני ברק. בימים הקרובים יוחתמו מאות מתושבי העיר שיקראו לראש העיר לחזור בו מהחלטתו. "חבל שכל העמל שהושקע בהצלחה מרובה ע״י ראש העיר לשעבר יעקב אשר יירד חלילה לטמיון" אומר תושב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש העיר החדש (צילום ארכיון: עוזי ברק)

התושבים כועסים: "בני ברק הפכה לגטו, ראש העיר החדש מחזיר את העיר שנים רבות לאחור".

המאבק בהחלטתו המהפכנית של ראש עירית בני ברק אברהם רובינשטיין לסגור את חנויות האוכל ב11 בלילה צובר תאוצה.

אמש (שלישי) בשעות הלילה, שוב חזר על עצמו המראה החריג שנשנה בימים האחרונים כאשר ניידות פקחי השיטור העירוני בליווי אופנועים רבים סרקו כמידי לילה בתקופה האחרונה את רחובות העיר במטרה לאתר חנויות וקיוסקים שנשארו עדיין פתוחים כשהם קונסים אותם בסכומים גבוהים.

"כשראיתי את הניידות ברח׳ זבוטינסקי נבהלתי, חשבתי שאירע פיגוע או אירוע בטחוני אחר" סיפר ל'כיכר השבת' אבי, בחור ישיבה שהיה נוכח בסמוך לאחד החנויות. "הייתי בטוח שאירע משהו חריג. התפלאתי מאוד כשלבסוף התברר לי כי בסך הכל הגיע צוות מתוגבר של עשרות פקחים על מנת לסגור את חנות המאפים הממוקמת במרכז הרחוב".

גם באזורים אחרים בעיר, אירעו מקרים דומים, כאשר באחד המקרים אברכים שביקשו להיכנס ולרכוש מוצרים באחד הקיוסקים נענו ע"י הפקחים כי קיבלו הוראה חד משמעית לסגור את כל החנויות בעיר. "תלכו לקנות בתל אביב או בגבעתיים", אמרו לאברכים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בימים האחרונים מתארגנת הפצת עצומה עליה יחתמו מאות תושבים שיפנו אל ראש העיר החדש בבקשה לשקול שוב את החלטתו השנויה במחלוקת. "לא ייתכן שיבוא אדם שמונה לתפקיד בסך הכל למספר חודשים מועט ויערוך שינויים ומהפכות, בניגוד מוחלט לדעתם של רוב תושבי העיר". אומרים מארגני העצומה.

המארגנים מוסיפים כי "חבל שכל העמל שהושקע בהצלחה מרובה ע״י ראש העיר לשעבר יעקב אשר במשך שנות כהונתו במטרה להפוך את בני ברק לעיר מובילה ומשגשגת, יירד חלילה לטמיון בשל פעולות פזיזות הגורמות לפגיעה בבעלי העסקים ובסוחרים העמלים לפרנסתם".

"מוזר שבתוך תקופה כה קצרה ראש העיר עושה כאלו שינויים על דעת עצמו". מסבירים המארגנים שמגלים אופטימיות ומקווים כי ראש העיר יתעשת וישנה את החלטתו.

תגובת עיריית בני-ברק

עיריית בני ברק פועלת בנושא סגירת מסעדות ובתי קפה לאחר השעה 11 בלילה, בהתאם לחוק עזר - פתיחת עסקים וסגירתם, שנתקבל לפני 11 שנים ע"י מועצת העירייה ואושר ע"י משרדי הפנים והמשפטים.

בד בבד, גם הודיע הרב אברהם רובינשטיין, ראש העירייה כי בימי חמישי בלילה, כדי לאפשר עריכת קניות לקראת השבת, תותר פתיחת עסקים אלו עד השעה 12 בלילה.

העירייה לא המציאה לעצמה חידושים בתחום זה, אלא רק אוכפת במלואו את חוק העזר, כפי שהוא נאכף במשך זמן ניכר. ההחלטה, בשעתו, לסגור מסעדות ובתי קפה בשעות 11 בלילה - עד 6 בבוקר, נתקבלה, פה אחד, ע"י כל חברי מועצת העירייה ולאחר שהנושא נבדק ע"י גורמים מקצועיים במח' משפטית, בפיקוח וברישוי עסקים.

הסגירה באותן שעות נבעה הן מהצד הדתי-רוחני של העיר מתוך חשש שפתיחת עסקים עד לשעות המאוחרות עלולה להוות מוקד מפוקפק לבני נוער, יש בה גרימת רעש לשכנים בשעות מנוחה ויש גם סוחרים שמבקשים לסגור את העסק בשעות אלו, אך הם חוששים לעשות זאת בשל תחרות עסקית, וכך שלא מרצונם הם נאלצים להשאיר את העסק עד שעות מאוחרות ביותר. מהראוי לציין, כי חוק עזר דומה קיים בהרבה רשויות שאינן דתיות.

ההחלטה לפעול בנושא לא צצה במוחם של עסקנים ופוליטיקאים, כפי שנטען בידי גורמים אינטרסנטיים, אלא כפי שצויין זהו חוק עירוני, שאושר במשרדים הממשלתיים, ובהתאם לברכתם של גדולי ישראל שליט"א, הרואים בחוק זה משום תקנה ברוכה ורבת משמעות לעיר התורה והחסידות, שצביונה ואורח- חיי תושביה ידועים לכל ביחודיותם התורתית, וזאת בהתאם לרצונם של מייסדיה ובוניה, ורבניה וראשיה שמחים בכך.

פעולות האכיפה התבצעו ע"י רשויות הפיקוח והשיטור העירוני, לאחר שקודם לכן הם פנו בבקשה לבעלי העסקים לפעול בהתאם לחוק, אך לא נענו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות