צווי מעצר לתלמידי ישיבות שלא התייצבו בצו ראשון

מאות צווי מעצר הוצאו בימים האחרונים לתלמידי ישיבות שלא התייצבו בלשכות הגיוס לאחר שנשלח אליהם 'צו ראשון' והתראות. ההערכה היא כי צווי המעצר לא יאכפו (חרדים)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

כאוס בצבא: מאות צווי מעצר הוצאו בימים האחרונים לתלמידי ישיבות שלא התייצבו בלשכות הגיוס לאחר שנשלח אליהם 'צו ראשון', כך מדווח הבוקר (חמישי) ב'מעריב'.

לפי חוק שירות הביטחון, אליו כפופים תלמידי הישיבות מאז ביטולו של 'חוק טל', לאחר שליחת צו הגיוס הראשון, במידה והמגוייס לא התייצב, הוא מקבל שלוש התראות, לאחירהן מוצא נגדו צו מעצר.

מאז ביטול חוק טל, תלמידי הישיובת שקיבלו את צווי הגיוס הראשונים, נאלצו לעבור מסכת בדיקות מקיפה בלשכות הגיוס, כביכול הם בדרך לגיוס מלא, בתקווה שעד למועד הגיוס יימצא הפתרון.

חלק מהתלמידים, ככל-הנראה בעקבות הוראת רבותיהם המנוגדת להוראת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומועצת גדולי התורה, בחרו שלא להתייצב בלשכות הגיוס למרות ההתראות שקיבלו.

בעקבות כך, מדווח 'מעריב', כי הוצאו צווי מעצר נגד מאות תלמידי ישיבות שלא התייצבו כפי החוק בלשכות הגיוס. התלמידים קיבלו מאגף כוח אדם בצה"ל הודעה בה נכתב: "תלוי נגדכם צו מעצר".

בהודעה נכתב לתלמידים כי מאחר ולא התייצבו בלשכת הגיוס הוצא נגדם צו מעצר. במקביל, הודיעו לתלמידים כי אסור להם לצאת לחו"ל ללא אישור.

גורמים בצה"ל אומרים ל'מעריב' כי קיים סיכוי שהמשטרה לא תאכוף את הצוים מכיוון שהנושא לא בראש סדר העדיפויות שלה. בנוסף, גם בצבא וגם במשטרה מעדיפים להימנע מהמעצרים עלולים שעשויים לעורר מהומה אדירה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כללי ההתייצבות להליכי המיון לצה"ל מעוגנים בחוק שירות הביטחון, וככל חוק, יעשו הרשויות הרלוונטיות לאכיפתו ולמיצוי הדין עם מפיריו. מלש"ב אשר לא משתף פעולה עם לשכת הגיוס מקבל עדכון לפיו אם ימשיך בדרך זו, ידווח למשטרה כי האדם פועל בניגוד לחוק. הצווים אינם מוצאים לישיבות אלא לאנשים פרטניים שלא שיתפו פעולה עם הליך ההכנות לשירות, ואין כל שינוי במדיניות האכיפה".

ההודעה על צו מעצר שנשלחה לתלמידי ישיבות (צילום: 'הפלס')

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר