הקרע הדתי לאומי - חרדי

תלמידי 'חברון' מחו נגד רב שתמך בבנט: "הזעם גדול"

הרב איסר קלונסקי, שחתם בשבוע שעבר על מכתב התמיכה הרבני בברית בנט-לפיד, לא ציפה לתגובה שכזאת: מעל 100 תלמידי "חברון" הגיעו במהלך השבת לבית הכנסת בו הוא מכהן כרב, ומחו. התלמידים שרו 'עוצו עיצה ותופר' ו-'והיא שעמדה'. תלמיד: "הזעם נגד רב השכונה גדול מאוד" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב איסר קלונסקי, ספג את הזעם החרדי (צילום: ויקיפדיה)

הצעירים החרדים מחו נגד הגיבוי לנפתלי בנט "עוצו עיצה ותופר": לא בטוח שלזה ציפה רב שכונת גבעת מרדכי הרב איסר קלונסקי כשחתם במהלך השבוע שחלף על מכתב התמיכה של רבני תקומה במהלכים הפוליטים של מנהיג הבית היהודי ובברית החדשה של נפתלי בנט ויאיר לפיד.

בשבת האחרונה התארגנו למעלה מ-150 בחורי ישיבת 'חברון' הממוקמת במרכז השכונה הירושלמית ומייד לאחר תפילת מנחה של ערב שבת עם רדת החשיכה צעדו אל עבר בית הכנסת בו קלונסקי מכהן כרב, הצעירים קיימו מחאה ספונטנית ברחובה של עיר כנגד החיזוק של הרב ותמיכתו הפומבית בציר לפיד-בנט המאיים על עולם התורה.

יצויין, כי הרב קלונסקי ככל הנראה לא שהה בבית הכנסת בזמן המחאה המקורית של תלמידי הישיבה.

יוסי אחד הבחורים שהשתתפו בהפגנה מספר ל'כיכר השבת' כי היה זה "מחזה אדיר של קידוש ה'". לדבריו הבחורים כלל לא התווכחו או נגררו חלילה לשפה זולה של איומים, אלא רק שרו בקול גדול שירי שבת ושירי מחאה.

"היה זה מרהיב לראות את בחורי הישיבה שרים יחד, "עוצו עיצה ותופר, וכן "והיא שעמדה" כשהם מכוונים במילים "שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידים". סיפר אחד התלמידים.

"העוברים ושבים הזדהו אף הם עם צורת המחאה המקורית", מדגישים בחורי הישיבה, כשלדבריהם הזעם כנגד רב השכונה הינו גדול. "הרי הוא מבין בערכה של תורה ורואה מקרוב את הקרבתם של בחורי הישיבה למען הלימוד, אז כיצד הוא הרהיב בנפשו להצהיר בריש גלי על תמיכתו במהלכיו של נפתלי בנט העלולים להביא אסון על בני הישיבות?".

יצויין, כי על פי הדיווח בקו החשיפות, היוזמה להפגנה לא קיבלה אישור רשמי מראשי הישיבות, ואכן הבחורים מספרים כי לא ראו צורך להודיע להם, "זו היתה מחאה שבאה מרגשות הלב ההומים והחרדים מפני הצפוי לבחורים ולא ביקשנו רשות" הם אומרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר