ההיערכות לל"ג בעומר: 2,400 אוטובוסים

"לג בעומר" באופק, ובמשטרה כבר נערכים לקראת ההמונים שיעלו לציונו של רבי שמעון בר יוחאי, 2,400 אוטובוסים יסיעו את ההמונים אל ההילולה שתחל בצאת השבת. באגף התנועה מדגישים כי מומלץ לנסוע בתחבורה ציבורית ולא ברכבים פרטיים, וקוראים לנהגים להקפיד על כללי הבטיחות, לתכנן את מסלול הנסיעה ואת נקודות העצירה להתרעננות ולמנוחה (חדשות, חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
ל"ג בעומר (צילום: פלאש 90)

משטרת התנועה נערכת לקראת חגיגות ל"ג בעומר במירון ועליית עשרות האלפים להשתטח על ציונו של התנא רבי שמעון בר יוחאי, בעוד כשלושה שבועות, ביום ראשון י"ח באייר (28.4).

לאור העובדה כי השנה ל"ג בעומר יחל במוצאי-שבת, הרי שההדלקה המסורתית של האדמו"ר מבויאן, הפותחת את חגיגות ההילולא, תתקיים בשעה 23:30. במשטרה נערכים להגעה מאסיבית של האלפים כבר במוצאי שבת.

תהלוכת הכנסת ספר התורה המסורתית, הנערכת מדי שנה בערב ההילולא, תתקיים ביום שישי, בשעה 13:00, מבית אבו בצפת לאתר ציון הרשב"י במירון.

ההדלקה של האדמו"ר מקרלין תתקיים בשעה 01:00 בלילה, ולפי הודעת המשטרה, ההדלקה של קהילת 'שובו בנים' תיערך בשעה 02:00 בלילה.

למחרת, יום ראשון, צפויים הדלקות נוספות. הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר צפוי להדליק בשעה 09:00 בבוקר. ההדלקה של סאטמר בשעה 11:30, ההדלקה של דאראג בשעה 16:00, ההדלקה של רחמסטריווקא בשעה 17:00.

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק ידליק בשעה 18:00, האדמו"ר ממחנובקא ידליק בשעה 19:00 בערב, וכך גם האדמו"ר מתולדות אהרון צפוי להדליק את ההדלקה האחרונה במירון, בשעה 19:00 בערב.

באגף התנועה נערכים לאבטח את בוא ההמונים לציון הרשב"י, החל מיציאת האוטובוסים מהערים המרכזיות, ניהול הזרמת התנועה בצירים בינעירוניים המובילים לאזור, בידוק ושילוט האוטובוסים וויסות הגעתם למירון, הסדרת חניית כלי רכב פרטיים בחניונים והכוונת התנועה וכן הסדרת חניית האוטובוסים בחניונים ושליטה בתנועת הולכי הרגל.

לפי היערכות המשטרה, למעלה מ-2,400 אוטובוסים צפויים להגיע למירון במהלך היממה, מרביתם מירושלים ובני ברק, ומשאר הריכוזים החרדיים ברחבי הארץ.

באגף התנועה מדגישים כי מומלץ לנסוע בתחבורה ציבורית ולא ברכבים פרטיים, אך קוראים לנהגים להקפיד על כללי הבטיחות, לתכנן את מסלול הנסיעה ואת נקודות העצירה להתרעננות ולמנוחה.

מירון תשע"ג, מפת התמצאות
מעגלי התנועה במירון

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות