מכה אנושה לחיילים החרדים • חשיפה

מסתמן: משכורות החיילים החרדים יקוצצו במחצית

אלפי חיילים חרדים משרתים בצה"ל במסגרות מיוחדות, הנשואים שבהם משרתים בפרוייקט שח"ר וזכאים לקבלת תשלומי משפחה, בסך כ-5,000 שקלים. ל"כיכר השבת" נודע כי באגף כוח אדם מתגבשת יוזמה לקצץ את התשלומים בכ-50 אחוזים, כך שהחיילים יקבלו כ-2,500 שקלים בלבד • חשיפה (חדשות, חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
נתניהו עם חיילים חרדים (צילום ארכיון: לע"מ)

אלפי חיילים חרדים משרתים בשנים האחרונות במסגרות המיוחדות ובפרוייקטים לשילוב חרדים שהוקמו עבורם בצה"ל, וזאת בצל הניסיון בחודשים האחרונים להביא לגיוס גדול יותר של חרדים לצבא ולשירות אזרחי.

בצה"ל מופעלים עד כה שני מסלולים מיוחדים לאוכלוסייה החרדית, תוכנית שח"ר, שהיא התוכנית המרכזית לגיוס אברכים ומסלול של שירות בגדוד הנח"ל החרדי "נצח יהודה".

בעוד מרבית המשרתים ב"נצח יהודה", הם בחורים רווקים מגיל 18 עד 22, הרי שלתוכנית שח"ר מתגייסים חרדים מגיל 22 או נשואים ובעלי משפחות. חיילי שח"ר משרתים בחיל האוויר, חיל המודיעין, חיל הים, שחר אט"ל, תקשוב ועוד. אתמול זכה חייל שח"ר כמצטיין הנשיא.

לחיילים החרדים מוענק מדי חודש תשלומי משפחה לחיילים נשואים ובעלי משפחה (תשמ"ש - ח.ש.), לפי הקריטריונים שנקבעו מראש, כאשר מרבית החיילים זכו למענק חודשי של כ-5,000 שקלים.

ל"כיכר השבת" נודע, כי במסגרת הקיצוץ המתוכנן בתקציב משרד הביטחון, הצפוי לעמוד לפי ההערכות על כשני מיליארד שקלים, מתגבשת יוזמה באגף כוח אדם (אכ"א - ח.ש.) בצה"ל, להביא לקיצוץ משמעותי של תשלומי המשפחה לנשואים.

ממידע שהגיע לידי "כיכר השבת" עולה כי בשבוע שעבר נערך דיון באכ"א, במסגרתו העלה ראש חטיבת התכנון ומנהל כוח האדם באכ"א, תא"ל גדי אגמון הצעה לקיצוץ משמעותי של כ-50 אחוזים, בתשלומי המשפחה שמועברים לחיילים החרדים.

לפי ההצעה, אם כיום, חייל חרדי, נשוי ובעל משפחה זוכה לקבל תשמ"ש של כ-5,000 שקלים, הרי שלאחר קבלת הקיצוץ המתוכנן, התשלום יעמוד על כ-2,500 שקלים בלבד.

ההצעה זכתה לתמיכתם של מרבית המשתתפים בדיון, אך היא זקוקה לאישור מגבוה גם של שר הביטחון משה בוגי יעלון.

גורם המעורב בפרטים, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "בימים אלו של דיבורים על הרצון להגביר את גיוס החרדים לצה"ל, קשה לראות אברך חרדי שיעדיף להתגייס לאחד המסלולים תמורת סכום כה פעוט, אותו הוא יכול להשלים כאברך כולל יחד עם הבטחת הכנסה, כאשר הקריטריונים לקבלת התמ"ש זהים כמעט לחלוטין לקריטריונים לקבלת הבטחת הכנסה".

"כנראה", הוא מוסיף, "שבעוד בתקשורת כולם מדברים על הצורך בגיוס החרדים ושילובם בצבא, יש מי שמנסה לפגוע בכך על-ידי קיצוץ כה חד בתשלומים המועברים אליהם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "בימים אלה מתקיימת בצה"ל עבודת מטה נרחבת הבוחנת, בין היתר, את סוגיית היקף תשלומי המשפחה לחיילים נשואים. העבודה נוגעת לכלל החיילים הזכאים, ואינה מתמקדת במגזר ספציפי".

עוד נמסר כי "טרם גובשו כלל ההמלצות בנושא, ואלו יתקבלו באופן ענייני תוך התייחסות לכלל השיקולים הרלוונטים, לרבות אופי שירותו של החייל ומצבו המשפחתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר