תלמידים בירושלים: פחות חרדים, יותר חילונים

שינוי בירושלים: בשנת הלימודים הנוכחית ירד מספר התלמידים החרדים בחינוך היסודי בעיר מ-36,349 תלמידים בשנה שעברה ל-35,880 תלמידים בשנה הזו. לעומת זאת, גדל שיעור התלמידים בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי, מ-22,136 תלמידים בשנה שעברה, ל-22,725 תלמידים בשנה הזו (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
תלמידים בירושלים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

שינוי בירושלים: בשנת הלימודים הנוכחית נרשמה ירידה במספר התלמידים החרדים בעיר לעומת עלייה קלה במספר התלמידים בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי.

מנתונים של 'מכון ירושלים לחקר ישראל', שהובאו הבוקר ב'הארץ', לקראת יום ירושלים שיחול בשבוע הבא עולה כי לאחר עשר שנים של ירידה במספר התלמידים בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי, נרשמת זו השנה השנייה ברציפות, עלייה.

לעומת זאת, במספר התלמידים החרדים בעיר, נרשמת ירידה, למרות התפיסה כי הציבור החרדי בעיר גודל לעומת ההגירה החילונית מהבירה.

לפי הנתונים, מספר התלמידים החרדים בחינוך היסודי בעיר עומד השנה על 35,880 תלמידים לעומת 36,349 תלמידים בשנת הלימודים הקודמת.

בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי נרשמה עליה, מ-22,136 תלמידים בשנה שעברה, ל-22,725 תלמידים בשנת הלימודים הנוכחית. רוב הגידול נרשם בחינוך הממלכתי דתי שעחלה מ-11,000 ל-11,460 תלמידים. בחינוך החילוני גדל השיעור ב-140 תלמידים.

חוקרת מכון ירושלים, ד"ר מאיה חושן, מסבירה כי בעשור האחרון גבר זרם הצעירים החרדים שעוזבים את העיר לטובת ערים חרדיות אחרות, כמו בית שמש, ביתר עילית ומודיעין עילית, בין היתר בשל מצוקת הדיור בבירה.

לדברי חושן, "החלק של המהגרים החרדים מירושלים הוא לכל הפחות כחלקם של החרדים באוכלוסיית העיר. הדירות בירושלים יקרות לא רק לחילונים".

יצויין כי נתוני התלמידים לא כוללים תלמידים שלא רשומים למערכת החינוך הרשמית, כמו תלמידי המוסדות של חלק מהחסידויות בעיר שאינן מקבלות תקציבים מהמדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר