הגר"י בלינוב התפטר מההכשר של הרב לנדא, ופס ייצור הבשר נסגר

פס ייצור במפעל הבשר 'סגול' נסגר לאחרונה, לטענת גורמים, הסיבה לסגירה - פרישתו של הגר"י בלינוב ממערך הכשרות של הרב לנדא. לפי הגורמים המעורבים בנשוא, הרב בלינוב ניסה להוביל לתחרותיות בשוק הבשר, והעניק הכשר לפס הייצור של מפעל 'סגול', גורמים בוועדת הכשרות - לא אהבו את מתן ההכשר (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בשר (צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמים אין קשר לכתבה)

עולם הכשרות סוער: האם יש קשר בין סגירת פס ייצור במפעל לשיווק מוצרי בשר לבין טלטלה פנימית בתוך אחת ממערכות הכשרות הידועות בעולם החרדי? והאם הדבר ייפגע בסופו של דבר בצרכנים?.

לפני מספר שנים מינה הגרמי"ל לנדא את חתנו הגר"י בלינוב לשמש כמו"צ בבית ההוראה וכן לגורם משמעותי במערכת הכשרות שהינה אחת הידועות והמפורסמות בעולם החרדי.

הרב בלינוב עשה חיל בתפקידיו, ואט אט הפך ליורשו המסתמן של חמיו, הרב לנדא. אלא, שסידרת מהלכים שהוביל בתוככי הבד"ץ ופוליטיקה פנימית הובילו לעזיבתו ולהתפטרותו הדרמטית, שמשפיעה כעת גם על ציבור הצרכנים.

מתברר, כי הרב בלינוב ניסה להוביל מהלך מהפכני להפסקת הבלעדיות של משחטת 'ברקאי' הזוכה מזה שנים רבות לכשרותו המהודרת של הרב לנדא, ובכך לגרום לתחרות שתסייע לציבור הקונים ותוזיל את מחירי הבשר.

ואכן, בשנה האחרונה החלו בחברת 'סגול' להשתמש בפס ייצור מיוחד תחת כשרותו של הרב לנדא. לדבריהם, פס הייצור זכה להצלחה גדולה. אלא שמתברר, שב'ברקאי' מטבע הדברים לא אהבו את הפסקת הבלעדיות על שיווק הבשר שבהכשר המהודר - וגורמים מטעמם, עשו לכאורה הכל על מנת ולמנוע מהמפעל החדש להצליח.

בשלב מסויים, חברו להם גורמים בכירים במערכת הכשרות, ויחד ניסו לטרפד את הצלחת פס הייצור, כשלדברי גורמים בענף הם עושים הכל על מנת "לתקוע מקלות בגלגלים".

לאחר שנה של מאבקים הודיע הרב בלינוב לפני כשבוע על התפטרותו ממערכת הכשרות של חמיו וזאת לדבריו בשיחות סגורות בשל דרכי הפעולה של הללו.

אמש, הגיע שלב נוסף בהתפתחות הפרשה, כשבחברת 'סגול' הודיעו על הפסקת קו היצור בהכשר הגרמי"ל. גורמים בענף הכשרות טוענים כי השאלה הגדולה כעת האם קו הייצור הופסק בשל פרישתו של הרב בלינוב או שמא התהליך שהתחולל היה הפוך.

לדבריהם, "מה שבטוח הוא שהצרכנים הם אלו שיפסידו בסופו של דבר, וזאת בשל חזרת המונופול והמחירים הגבוהים". לגירסתם, ברגע שיש שוב רק מפעל אחד הזוכה לכשרות של הרב לנדא, הרי שאין יותר תחרות, והמחירים ישובו לנסוק כלפי מעלה.

"חבל מאוד שגורמים במערכת הכשרות עשו חשבון פוליטי קטן ולא דאגו לצרכן הסופי", הם אומרים.

מנגד, גורמים המקורבים לראשי מערכת הכשרות טוענים כי אין קשר בין פרישתו של הרב בלינוב לבין הפסקת הייצור בחברת סגול, ולדבריהם החברה הפסיקה את שיווק מוצרי הבשר בשל בעיות כלכליות עימם היא מתמודדת כבר במשך שנה וכעת משום מה נפלה ההחלטה בחברה להפסיק את הייצור.

את תגובת חברת 'ברקאי' לטענות לא ניתן היה להשיג עד כה. לכשתתקבל - תפורסם

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר