יצחקי: "אם יוחלט אז נודח" גואטה: "רענון לא הדחה"

הדחתם הצפויה של חברי מועצת עיריית ירושלים מטעת ש"ס מכה גלים, בעוד חלק מחברי המועצה משלימים עם ההחלטה מקורבי דרעי מדגישים כי מדובר רק ברענון (אקטאליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הדחתם הצפויה של חברי מועצת עיריית ירושלים מטעת רשימת ש"ס והחלפתם בחדשים על-ידי יו"ר ש"ס אריה דרעי מכה גלים, בעוד חלק מחברי המועצה משלימים עם ההחלטה מקורבי דרעי מדגישים כי מדובר ברענון ולא בהדחה.

בראיון ל'שמונה עד עשר' עם מרדכי לביא ברדיו 'קול ברמה' אומר וותיק חברי מועצת עיריית ירושלים שמואל יצחקי: "אם ההחלטה של מועצת החכמים להדיח אז אכן נודח".

כשנשאל יצחקי מה תגובתו על כוונת דרעי להדיחו מעיריית ירושלים הגיב: "זכותו של הרב אריה דרעי כיושב ראש התנועה לעשות מה שהוא חושב, אנחנו כפופים לדעת תורה ולמועצת חכמי התורה בראשותו של מרן מלכא, ואם ההחלטה של מועצת החכמים להדיח אז אכן נודח".

יצחקי הוסיף ואמר: "מאז ומתמיד מיום שעמדתי על דעתי היה לי דעת תורה ותמיד שמעתי לכל רב יהיה אשר יהיה, אבל לפני שירצו להדיח אותי אני הודעתי לפני כחודש וחצי ליושב ראש הקודם אלי ישי שאני החלטתי אחרי 22 שנה כנבחר ציבור לפרוש לטובתם של אחרים".

"קודם כל אין ספק שאחרי זמן רב של נבחר ציבור הוא נשחק באיזה מידה כזאת או אחרת, זה מביא אותך למצב שהעשייה שלך היא פחות ולא תמיד אתה מצליח להשיג הישגים מאוד חשובים".

בסיום דבריו קרא יצחקי לחבריו במועצת עיריית ירושלים מטעם ש"ס לפרוש אחריו: "כולי תקווה שגם חבריי ישכילו לראות אם צריך להחליף קצת את הסוסים אז מחליפים".

אחריו התראיין יגאל גואטה ממקורביו של יו"ר ש"ס אריה דרעי שהדגיש כי אינו מצוי בפרטים אך: "אני חושב שהמושג הדחה הוא קצת קשה מדי, אנחנו רואים במפלגות אחרות שאנשים משמשים קדנציה אחת או שתיים ואז הולכים הביתה, העשייה הציבורים היא דבר מעייף, מי שבא סתם ככה ומגיע מדי פעם לישיבת מועצה ואומר 2 מילים והולך הביתה אז באמת יכול להיות שם 500 שנה".

כפי שנחשף מוקדם יותר ב'כיכר השבת' במסגרת השינויים שדרעי צפוי לעשות לקראת הבחירות ברשויות המקומיות, הוא צפוי להדיח את רוב חברי מועצת העיר בירושלים המכהנים כעת מטעם ש"ס.

בכיר בש"ס אמר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אריה כבר קיבל את ההחלטה לשנות את הרשימה, הוא צפוי לקבוע פגישה עם חברי מועצת העיר בירושלים ולהודיע להם על ההחלטה, אבל יכול להיות ויהיו שינויים וחלק יישארו, אבל קשה לראות שהוא ישנה את דעתו".

הגורם מוסיף ואומר: "רוב חברי המועצה בירושלים מכהנים שנים רבות במועצת העיר, יותר מדי, חייבים לעשות שינוי ולרענן קצת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר