התנאי לתקצוב מנדלסון: קבלו את הבנות ספרדיות

התקציב לסמינר החרדי 'מנדלסון' יועבר בתנאי שהסמינר ייקבל את הבנות הספרדיות שנותרו בביתם. כך הוחלט בסיום ישיבת וועדת הכספים של עיריית ירושלים שנערכה היום. חבר המועצה אשר מישאלי: "מנהל הסמינר יכל לחסוך לעצמו את כל עגמת הנפש ולחסוך עימותים בתוך הסיעות החרדיות אם היה מקבל את המתווה שהוצע לו על ידי מנהל חינוך לשיבוץ הבנות" (חרדים, מקומי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולמות אין קשר לכתבה)

ניצחון לחבר מועצת עיריית ירושלים אשר מישאלי על פני סגן ראש העיר יצחק פינדרוס: תקציב של עשרה מיליון שקל יעבור לסמינר 'מנדלסון' בתנאי שיקבלו את הבנות הספרדיות שנותרו בבית על רקע מוצאם, כך לטענת מישאלי.

הסיפור החל בחודשים האחרונים, כאשר מישאלי ביקש לדחות העברת תקציבים שהיו מוקצים לסמינר 'מנדלסון' בשכונת גבעת שאול בירושלים, לטענות ארבע בנות ספרדיות לא התקבלו בשל מוצאם המזרחי.

מנהל מחלקת חינוך בעירייה משה טור-פז הגיע למתווה, לפיו הכסף יעבור לסמינר, כל זאת בתנאי שהבנות יתקבלו לסמינר, אך משום מה מנהל הסמינר לא הסכים למתווה.

היום (ראשון) התקיימה ישיבת וועדת הכספים של מועצת העיר, בה ניסה סגן ראש העיר יצחק פינדרוס להעביר את התקציב, בסך עשרה מיליון שקלים לסמינר - ללא שום תנאים. חבר המועצה אשר מישאלי התעקש שהכסף יעבור על פי המתווה של מנהל מחלקת חינוך כאשר התנאי המרכזי הוא שארבע הבנות יתקבלו לסמינר.

בסיום הישיבה, הוחלט כי הכסף יעבור לסמינר בתנאי שהבנות יתקבלו לסמינר, כבקשת מישאלי.

מישאלי אמר בשיחה ל'כיכר השבת' כי: "מנהל הסמינר יכל לחסוך לעצמו את כל עגמת הנפש ולחסוך עימותים בתוך הסיעות החרדיות אם היה מקבל את המתווה שהוצע לו על ידי מנהל חינוך לשיבוץ הבנות, מחובתי לציין שכל המהלך הזה לקבלת בנות לסמינר המדובר מגובה על ידי ועדות הרבנים של מרן הרב עובדיה יוסף וגם מרן הרב יוסף שלום אלישיב זצוק"ל".

"אני מקווה שעד ישיבת המועצה הקרובה, המנהל יקבל את המתווה ויגרום לנחת רוח להורים ולמשפחות ולכל הציבור החרדי וימנע חילול ה' מכל חברי המועצה החילונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר