מעמד מרגש: ברית ופדיון הבן ליהודי בן 32

'שלמה', בן לאם יהודיה ואב גוי, בירך בדבקות "אשר קדשנו במצוותיו וצוונו "להיכנס" בבריתו של אברהם אבינו", הסנדק, לא יכל להישאר אדיש, ותיאר את רגשותיו בפייסבוק (מעניין)

מעמד הברית (צילום: מתוך פרופיל הפייסבוק של הופמן)

במעמד מרגש שנערך היום (שני), שימש שרגא הופמן, אחראי המתנדבים הארצי ב'איחוד הצלה' כסנדק בבריתו של אדם בן 32, שעלה מברית המועצות, וביקש להיכנס בבריתו של אברהם אבינו.

אם לא די במעמד המיוחד לאור גילו של הנימול, הרי שהתגלה כי אותו נימול הנו גם הבכור מבין אחיו, מה שזיכה את המשתתפים ובהם אנשי ארגון "ברית יוסף יצחק" גם במצוות 'פדיון הבן'.

הופמן הנרגש, לא יכל לכלוא את רגשותיו, ופרסם פוסט ברשת הפייסבוק, בו הוא מתאר את ההרגשה האדירה בשימוש כסנדק בבריתו של אדם מבוגר המבקש שיבוצע בו סימן ההיכר המובהק ביותר של העם היהודי.

"לראשונה הייתי סנדק" כתב הופמן, "לא סתם סנדק, אלא בברית של יהודי בן 32 שעלה מברית המועצות. אביו אינו יהודי ואמו יהודייה. כמה מרטיט להקריא לנימול את ברכת הברית "אשר קדשנו במצוותיו וצוונו "להיכנס" בבריתו של אברהם אבינו".

לא סתם סנדקאות, (צילום: מתוך פרופיל הפייסבוק של הופמן)

"בירכתי את הברכות שלאחר הברית וקריאת שם. הוא בחר בשם "שלמה" ע"ש שלמה המלך. ואז מתברר שהוא גם בן בכור. מיד לאחר הברית התקיים פדיון הבן בהידור רב עם כהן שהיה במקום".

"עד שלא חווים את זה לא מבינים את זה. בזה אחר זה נכנסים לחדר הניתוח של ארגון "ברית יוסף יצחק" יהודים שבשלב מסויים בחיים החליטו למול את עצמם".

הופמן אף סיפר מאורע שהתרחש דקות לפני הברית בה שימש בסנדק: "לפני שהייתי סנדק לשלמה (השם החדש), נכנס לברית יהודי בן 69 שהחליט שאינו רוצה למות ללא סממן יהודי. בעת קריאת השם לאחר הברית הוא בחר בשם "שרגא". הייתי מופתע. מה לך ולשם הזה?! ואז באנחה אמר, לסבי קראו שרגא והוא היה האחרון ששמר על הגחלת היהודית במשפחה וכעת כשאני נכנס בבריתו של אברהם אבינו אין שם יותר מתאים משמו של סבי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר