יתד נאמן לחילונים: ללא לומדי תורה, צה"ל צבא כיבוש

העיתון "יתד נאמן" מפרסם הבוקר מאמר חריג בו נטען כי רק בזכות לומדי התורה יש זכות קיומית לבעלות של העם היהודי על המדינה כשהוא מכנה את צה"ל, "צבא הכיבוש" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
לומדי תורה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

פונים שמאלה: מאמרים רבים נכתבים בתקופה האחרונה על-ידי כלי התקשורת החרדית על-מנת להדוף את המתקפות הקשות כנגד לומדי התורה ואת ההסתה הפרועה המשתוללת כנגד הציבור החרדי.

הבוקר (שלישי) בוחר העיתון הליטאי "יתד נאמן", בטאון "דגל התורה", להביא זווית שונה על היחס בין מדינת ישראל ללומדי התורה וטוען כי רק בזכותם יש זכות קיומית לבעלות של העם היהודי על המדינה כשהוא מכנה את צה"ל, "צבא הכיבוש".

במאמר המערכת שנכתב תחת הכותרת, "זכות הקיום של רודפי התורה", נכתב כי כבר בתאריך "כ"ט בנובמבר" 1947, בו הכיר האו"ם לגבי חלוקת הארץ בין יהודים לערבים, העיר הנשיא האמריקאי הארי טרומן כי מה שהביא אותו לשכנע מדינות רבות לתמוך בהחלטה על ההכרה בזכות לקיום מדינה יהודית בשטחי ארץ ישראל היה בשל מנהגו של אביו ללמוד עמו תנ"ך וכשלמד על כורש מלך פרס שנתן רשות ליהודים לשוב לארץ יהודה ולבנות את בית המקדש הבטיח לעצמו כי יבוא יום וגם הוא ידאג ליהודים אותו הדבר.

לדבריו אז, כאשר הגיע נשיא מדינת ישראל חיים וייצמן כשספר תורה אחוז בידו וביקש שייתן הוראה לשגריר ארה"ב לתמוך בהקמת מדינת ישראל מיד נזכר בהבטחתו ועשה זאת.

"אני מאמין", הוסיף הנשיא טרומן, "כי כפי שלפני 3,000 שנה אתם הצלתם את האנושות בזכות התורה שלכם כך גם כיום העם היהודי יציל את העולם מהאבדון מוחלט".

העיתון מוסיף וכותב כי "מה שסייע בהקמת המדינה היה זכות לימוד התורה ולא זכותם של לפיד האב או הבן וכן לא זכות החיילים והצבא".

בשלב זה מגביר כותב המאמר את המתקפה החזיתית נגד הציונות וקובע: "לעוקרי התורה ולרודפיה אין כל זכות ישיבה בארץ הזאת. הם יושבים על אדמה פלשתינאית כבושה וגזולה. הצבא שהם מתפארים בו הוא צבא כיבוש שנישל ומנשל עם אחר שישב כאן מארצו. הוא מגן על אדמה שדודה שאינה שייכת לו".

"אם יש מישהו המעניק ללפיד או לפרי או לכל רודף תורה אחר את זכות הישיבה בחלקת ארץ זו, אלו הם לומדי התורה. אלו השומרים את התורה כנתינתה מסיני מזה 3,000 שנה ויותר. בזכותם ניתנה חבל ארץ זו לעם היהודי ובזכותם אנו קיימים בה", נכתב המאמר.

לסיום הקו השמאלני החדש נכתב כי "כל האחרים המתנערים מהתורה הם טפילים ופרזיטים הניזונים מעמלם בתורה של שומריה ומקיימיה. זו האמת ואין בלתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר