היועהמ"ש של הכנסת: 'חוק עמאר' לא יחול בבחירות הקרובות

האם אזלו סיכוייו של הרב שלמה עמאר להיבחר לכהונה שנייה? היועהמ"ש של הכנסת פרסם חוות דעת לפיה 'חוק עמאר' לא ישים כעת לאחר שהליך הבחירות לרבנות כבר החל (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
כהונה שנייה? הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר (צילום: פלאש 90)

אזלו הסיכויים לכהונה נוספת של הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר? על-פי חוות דעת של היועץ המשפטי של הכנסת עולה כי גם במידה ו'חוק עמאר' יעבור הוא לא יחול על הבחירות הקרובות זאת בשל כך שהליך הבחירה כבר החל.

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, פרסם היום (שני) חוות דעת משפטית באשר ל'חוק עמאר', לפיה הליך הבחירות לרבנים הראשיים לישראל החל בכך שהכנסת כבר בחרה בשבוע שעבר את נציגיה לגוף הבוחר.

לדבריו, מכיוון שהליך הבחירות החל לא ניתן לשנות חוקים שישפיעו על הליך הבחירה, מה שאומר שרק בבחירות הבאות בעוד כעשר שנים, החוק המאפשר התמודדות לכהונה שנייה, ייכנס לתוקף.

יצוין כי ינון נמנע מהכרעה מפורשת אך נראה כי הוא מכין את הקרקע לקראת פסילת החוק.

במידה וחוות הדעת המשפטית של ינון תתקבל, הרי שהראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, לא יוכל להתמודד לכהונה שנייה לכס הרבנות הראשית.

בחוות הדעת כותב עו"ד ינון כי "יש להסתכל על הליך הבחירות לרבנים הראשיים כמקשה אחת, כך שמרגע שהחל הליך הבחירות לא ניתן עוד לשנות את מכלול הוראות חוק החלות על הליך זה, בין אם הן נוגעות להרכב האסיפה הבוחרת, ובין אם הן נוגעות לתנאי הסף להצעת מועמדים. במיוחד נכונים הדברים, כיוון שהשינוי המבוקש בתנאי הכשירות של המועמדים לרב ראשי גורר מאליו גם שינוי באופן הרכבת האסיפה הבוחרת ובהרכב ועדת הבחירות".

בסיום חוות הדעת מסתייג עו"ד ינון וכותב כי "לנוכח האמור, בעיתוי הנוכחי אני רואה קושי, בוודאי במישור של המצב המשפטי הראוי, בהחלת ההסדרים המתחייבים מהצעת החוק שבנדון על הבחירות הקרובות.

"בהקשר זה אציין", מוסיף עו"ד ינון, "כי מתגובת המדינה לעתירות שהוגשו בקשר עם הליך הבחירות לרבנים הראשיים, עולה כי הגורמים המשפטיים במדינה אינם רואים מניעה משפטית לקדם את הצעת החוק הנדונה, עוד בטרם הוקמה ועדת הבחירות ובטרם בחרה הממשלה את נציגיה לאסיפה הבוחרת, כך שתחול בבחירות הקרובות מכיוון שינון עצמו מסתפק בדבריו יתכן וההכרעה תתקבל לבסוף בבית המשפט העליון שיכריע האם החוק חל כבר על הבחירות הקרובות או שמא הרב עמאר יוכל להתמודד לכהונה שנייה".

חוות הדעת המשפטית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר